خسارت سیل به یک میلیون راس دام

خسارت سیل به یک میلیون راس دام


حالا بیش از یک هفته از جاری شدن سیل در قسمت‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد، در این چند روز همه از مسدود شدن راه‌های مواصلاتی روستاها نوشته اند،از نیاز سیل زده‌ها به بسته‌های معیشتی به آب و غذا و لباس گرم. این وسط اما سیلی که خروشان از راه رسیده ، جمعیت زیادی از دام‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده ،آنقدر که معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به ایسنا می‌گوید: حدود یک میلیون راس دام تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته و علوفه یا محل نگهداری آنها از بین رفته است.
مرتضی رضایی در توضیح بیشتر می‌گوید : با توجه به بارندگی بی سابقه ای که در منطقه سیستان و بلوچستان بوده از همان ساعات اولیه طبق دستور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، گروه‌های مختلف عازم این منطقه شده اند و بخش معاونت امور دام هم در منطقه چابهار و در حال حاضر در منطقه عورکی مستقر هستند.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به میزان خسارت به دام‌های مناطق سیستان می‌گوید: در رابطه با دام‌هایی مانند بز، بزغاله و گوسفند، انبارهای خوراک دام دامداری‌ها خسارت دیده و بیش از ۱۵۰۰ تن انواع نهاده مانند ذرت، جو و سبوس برای این استان ارسال شده و به صورت منطقه‌ای و به مرور در استان توزیع خواهد شد.
این مقام مسئول تاکید می‌کند : بزرگترین کمک تأمین علوفه دامی برای دامداران بوده اما گروه‌های دامپزشکی هم در منطقه مستقر شده اند و مباحث بهداشت دام و دفن بهداشتی لاشه‌های باقی مانده را پیگیری می‌کنند.