تایید حكم اعدام جاسوس سیا

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد:

تایید حكم اعدام جاسوس سیا



سخنگوی قوه قضاییه گفت: حكم اعدام امیر رحیم‌پور به جرم جاسوسی برای سرویس سیا از سوی دیوان عالی كشور تایید شده است و این فرد به زودی به سزای عملش می‌رسد.
به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: دو نفر دیگر از جاسوسانی كه در قالب بنیاد خیریه فعالیت و به جمع‌آوری اطلاعات برای كشور آمریكا اقدام می‌كردند هم محاكمه شدند و به ده سال حبس به دلیل جاسوسی و پنج سال حبس به جرم اقدام علیه امنیت ملی محكوم شدند.
وی در مورد حكم بدوی پرونده زیبا حالت منفرد، جعبه سیاه پرونده بابك زنجانی به حبس و آخرین وضعیت این پرونده گفت: وی به جرم مشاركت در اخلال عمده و كلان در نظام اقتصادی كشور و مشاركت در كلاهبرداری شبكه‌ای از شركت نفتی اچ. كی به مبلغ 2/1‌میلیارد یورو، به تحمل ۲۵ سال حبس، استرداد كلیه اموال منقول و غیرمنقول و وجوه حاصله از كلاهبرداری و رد آن در حق شركت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران و شركت نفتی اچ. كی و به جزای نقدی معادل مال كلاهبرداری شده محكوم شده و این حكم قطعیت یافته و در حال اجراست.
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص احضار پروانه سلحشوری به دادسرا و این كه آیا این موضوع خلاف قانون اساسی نیست، گفت: قانون اساسی مصونیت نمایندگان را در راستای وظایف نمایندگی، رایی كه در مجلس می‌دهند و نطق آنها مطرح كرده است. چه كسی گفته اگر به عنوان مثال نماینده مجلس با كسی تصادف كند، تعقیب نمی‌شود؟ اگر نماینده‌ای به گوش شخص دیگری زد، وظیفه نمایندگی است؟ قانون اساسی مصونیتی را كه برای نماینده در نظر گرفته است همسو با وظایف نمایندگی است. آیا وظایف نمایندگی افترا زدن به دیگران است؟ آیا وظایف نمایندگی كتك زدن دیگری است؟ آیا وظیفه نمایندگی پول گرفتن از موكلش است؟
وی ادامه داد: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و نظام قضایی این است كه همه در برابر قانون مساوی هستند. از برخی سیاسیون تعجب می‌كنم كه گاهی اوقات كسی از مجموعه خودشان تحت تعقیب قرار می‌گیرد می‌گویند اینها مصونیت دارند و جزو طبقه ممتازین هستند؛ اما وقتی می‌خواهند بگویند دیگری را تحت تعقیب قرار دهید می‌گویند همه در برابر قانون مساوی هستند.
وی افزود: یك منطق داشته باشیم و آن عبارت است از منطق حقوقی، قانونی و آنچه در قانون اساسی و قانون عادی آمده است.