آیت‌ا... جنتی: سازوکار خودنظارتی‌مجلس کارآمد نیست

آیت‌ا... جنتی: سازوکار خودنظارتی‌مجلس کارآمد نیست


دبیر شورای نگهبان با بیان این‌كه در 40 سال گذشته مردم با اعتماد به نهاد‌های برگزاركننده انتخابات و شورای نگهبان پای صندوق‌های رأی آمده‌اند و به سلامت انتخابات ایمان داشته‌اند، گفت: نباید با اظهارات ناصحیح، اعتماد مردم به انتخابات را خدشه‌دار كرد.
به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌ا... جنتی در جلسه دیروز شورای نگهبان با اشاره به پایان مرحله بررسی شكایات داوطلبان گفت: تمام دقت‌مان را كردیم تا داوطلبان را با شرایط قانون انتخابات مطابقت دهیم و آنها را احراز و تائید صلاحیت كنیم، چراكه اگر بی دقتی در این زمینه صورت بگیرد و انسانی فاقد شرایط وارد مجلس شود، دیگر نمی‌شود كاری كرد. متاسفانه سازوكار خودنظارتی مجلس با نام هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم كارآمدی لازم را ندارد.
وی در ادامه به تایید بیش از 7000 نفر نامزد از طیف‌های گوناگون سیاسی و افراد مستقل اشاره كرد و گفت: با این حجم از نامزدها، انتخابات پیش رو همچون گذشته، ان‌شاءا... رقابتی و سالم برگزار خواهد شد. جنتی خاطرنشان كرد: شورای نگهبان همواره از رأی مردم پاسداری كرده و اجازه نداده جمهوریت نظام و حق‌الناس پایمال شود. در این دوره هم این‌گونه بوده و تا آخرین مرحله انتخابات و تأیید نتایج آراء نظارت شورای نگهبان ادامه خواهد یافت.