گروه خفن

گروه خفن


امروز را باید برای صندلی‌های خالی گروه فرهنگ و هنر بنویسم كه در نبود همكارانم من را كشته اند از بس كه جان ندارند! یادتان هست كه نقبی زده ام به دیالوگ معروف اكبر عبدی در فیلم مادر زنده یاد علی حاتمی. او می‌گفت مادر مرد از بس كه جان ندارد و حالا من دارم خودم می‌میرم از بس كه گروهمان این هفته جان نداشته است. بچه‌ها یا جشنواره فیلم بوده اند یا مریض و سرما خورده و من نگارنده كه باید طبعا گمنام بمانم و خودم را معرفی نكنم چنان دچار غم دلتنگی ناشی از نبود همكارانم شده ام كه حد و حساب ندارد.
فكر بكنید گروهی كه هر روز با شوخی و خنده و شیطنت هایش طاقت همسایه‌ها را طاق می‌كرده، حالا آن‌قدر ساكت شده كه.... بله. خودم می‌دانم دو روز نبود همكارانم -كه البته تقریبا شده یك هفته- این همه لوس بازی ندارد، اصلا من نگارنده لوس، كم طاقت، هر چه شما بگویید اما دلم پر می‌زند برای تمام شدن جشنواره‌ها و جمع شدن آدم‌های باحال این گروه خفن دور همدیگر. برای روزی كه همكار سرما خورده مان كه از قضا جزو اشرار اصلی گروه است، سالم و بدون ماسك بیاید بنشیند پشت میز و پاسكاری‌های مداومش را با دبیر گروه شروع كند و باز هم در بازی‌های بدون توپ سرآمد روزگار باشد. باشد... گروهی که با همه اختلاف سلیقه‌ها الحق والانصاف، طوری که کسی نتواند منکر بشود اعضایش همدل و همراه هستند. اصلا اگر یکی از اعضای این گروه نباشد به لنگیدن می‌افتد و حق بدهید که دل آدم تنگ بشود برای دور هم بودن تمام اعضای گروه...قبول. من كم طاقت و لوس، اما چشم به راه جمع شدن دوباره گروه فرهنگی كه جشنواره و سرماخوردگی آدم هایش را برداشته و برده‌اند. ای جشنواره تمام شو! و ای سرماخوردگی برو پی كارت! بعد از این همه نق زدن ببینم جایی مانده برای نوشتن سوژه‌های امروزمان یا نه.خب... بله. مانده است. پس شروع كنیم.
در همین صفحه 9 زینب مرتضایی فرد از اجرای پیش روی اركستر سمفونیك صدا و سیما نوشته است. اجرایی كه قرار است در آیین افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت مخاطبان را به شنیدن یك موسیقی كلاسیك ناب ایرانی و خارجی دعوت و از سنجری و چكناواریان تا بتهوون را دور هم جمع كند.
در صفحات ویژه فیلم فجر هم مثل هر روز تحلیل فیلم‌های سینمای رسانه را برایتان داریم و از خروج آخرین ساخته ابراهیم حاتمی كیا برایتان نوشته ایم. همین‌طور بررسی كرده‌ایم دیگر رویدادها چطور پیش رفته و چه خبر است. امروز سه صفحه 10 و 11 و 12 به فیلم فجر اختصاص دارد و كلی مطلب جذاب هم در این باره داریم.
علی رستگار با قلم کم‌وبیش طنز و نکته‌سنجش سه فیلم روز چهارم جشنواره را بررسی کرده و در صفحه 12 به آن شب، درخت گردو و دوزیست پرداخته است.