حقیقتی در حاشیه یک مناظره

حقیقتی در حاشیه یک مناظره

چگونگی اجرای انتخابات، نظارت بر اجرای آن و شرایط انتخاب‌شوندگان در کشور ما بر اساس قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس انجام می‌شود؛ اما مدت زمانی طولانی است که سیاست بر حقوق و قواعد و مقررات آن سایه انداخته و دروغ پراکنی، جایگاه نهادهای قانونی از جمله شورای نگهبان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. از دهه70 که جریان غربگرا، بخش‌های مهمی از پهنه سیاسی - رسانه ای کشور را در اختیار گرفته، همواره سعی کرده شورای نگهبان قانون اساسی در کشور ما را نهادی خودساخته که در دیگر کشورها جایگاهی ندارد، معرفی کند به نحوی که گویی شورای نگهبان نهادی من درآوردی است که هیچ جای دنیا سابقه ندارد.
در طول این سال‌ها همیشه سعی داشتم به نحوی با استناد به قوانین دیگر کشورها به‌خصوص کشورهایی که از منظر ساختاری به ساختار حکومتی ایران شباهت دارند و همچنین در نگارش قانون اساسی ایران از آنها کمک گرفته شده، به این دروغ پراکنی ها پاسخ های قانونی بدهم، اما تریبون‌های یک‌طرفه و فرار از مناظره موجب می‌شد جنگ روانی جریان قدرتمند مذکور،  اجازه شنیده شدن سخن قانون را ندهد.
هفته گذشته به دعوت جمعی دانشجویی به مناظره با آقای مصطفی تاجزاده، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات در دولت اصلاحات دعوت شدم که ساعتی قبل از مناظره جلسه لغو شد و آقای تاجزاده در توییتر خود اعلام کرد به تنهایی در صفحه اینستاگرام با مخاطبان سخن خواهد گفت. بنده ایشان را به منزل دعوت کردم و خواستم مناظره را در منزل ما که در نزدیکی محل مناظره بود، انجام دهیم که ایشان نپذیرفتند و بنده را به منزل خود دعوت کردند. به لطف خدا در مناظره توانستم بسیاری از فضاسازی‌ها و تهمت‌های سالیان متمادی این جریان را با استناد به عملکرد خودشان و قوانین مختلف برملا کنم و تناقضات رفتاری و حرف‌های خلاف قانون آنها را جلوی چشم بینندگان بیاورم.
پس از پخش مناظره در فضای مجازی، بازخوردهای بسیاری از مخاطبان – با گرایش های مختلف - دریافت کردم که نشان می‌داد این گفت‌وگو و مناظره توانسته است به هدف خود برسد. جریان مذکور بعد از ناکامی و شکست در استدلال و زیر سوال رفتن منطق ضعیف‌شان در حمله به ساختار و نهادهای انتخاباتی کشور،  سعی کرده با توسل به حربه‌های رسانه‌ای و تکیه بر حواشی بی‌اهمیت برنامه مناظره این ناکامی و شکست را به حاشیه برده و موضوعات بی‌اهمیت را بر متن و محتوای مهم گفت‌وگو غالب کنند.
نکته مهم این است که رفتار جریان غربگرا در همین مصداق، نشانه و نمایی است از عملکرد و رویه آنها در مواجهه با مسائل سیاسی و اجتماعی و این‌که چگونه طی این سال‌ها با غلبه دادن حاشیه‌ها بر متن توانسته‌اند خود را در پهنه سیاست ایران حفظ کنند.  
به هرحال، فیلم کامل مناظره بنده و آقای تاجزاده در سایت آپارات و یوتیوب در معرض مشاهده مردم قرارگرفته و معتقدم واقعیت آن‌قدر بارز و آشکار و سطح شعور و آگاهی مردم آن‌قدر بالاست که این‌گونه حاشیه‌سازی‌های سخیف مانع پدیدار شدن حقیقت نشود.