مورینیو در برابر شگفتی‌سازان

تاتنهام؛ میزبان لایپزیش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

مورینیو در برابر شگفتی‌سازان

حسین خلیلی

 شاید کمتر کسی تصور می‌کرد تیم فوتبال لایپزیش با هدایت ناگلزمان تا این اندازه در بوندس لیگا و لیگ قهرمانان اروپا بدرخشد. این تیم که در حال حاضر تنها با یک امتیاز کمتر از بایرن مونیخ در رده دوم بوندس لیگاست، مرحله گروهی لیگ قهرمانان را نیز با صدرنشینی به پایان رساند و حالا امشب بر حسب قرعه‌کشی انجام شده باید در خانه تاتنهام به مصاف این تیم انگلیسی برود. 
این تیم آلمانی سومین فصل حضور خود در رقابت‌های اروپایی را تجربه می‌کند و در مجموع 31 بازی در این رقابت‌ها انجام داده است. البته این بازی از یک جهت هم اولین به حساب می‌آید. این برای نخستین بار است که لایپزیش مقابل یک تیم انگلیسی قرار می‌گیرد. آنچه هواداران این تیم را امیدوار می‌کند، عملکرد آن در بازی‌های حذفی است. تیم آلمانی در شش بازی قبلی خود در بازی‌های حذفی اروپا، پنج پیروزی و فقط یک شکست ثبت کرده است. تنها شکست آنها به سه سال قبل و بازی مقابل مارسی بر می‌گردد. 
در طرف مقابل، تاتنهام در این فصل از فوتبال اروپا روزهای متفاوتی را تجربه کرده است. این تیم که سال گذشته با مائوریسیو پوچتینو تا فینال لیگ قهرمانان هم رفت، این فصل را با همین مربی آرژانتینی شروع کرد. اما شکست 7 بر 2 در خانه مقابل بایرن که سخت‌ترین باخت این تیم در تاریخ 137 ساله‌ آن بود، جایگاه پوچتینو را ضعیف کرد و در نهایت او صندلی خود را به ژوزه مورینیو داد. مورینیو با کسب دو پیروزی در هفته‌های چهارم و پنجم مرحله گروهی صعودش را به مرحله بعد به عنوان تیم دوم قطعی کرد. از طرف دیگر، تاتنهام از زمان آمدن مورینیو به طور کلی احیا شده است و در لیگ جزیره هم با یک امتیاز کمتر از چلسی در رده پنجم قرار دارد. 
از طرف دیگر، آمار تاتنهام در بازی‌های خانگی تا حدودی هواداران این تیم را امیدوار کرده است. این تیم در 14بازی قبلی خود در خانه، ده بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. بر خلاف لایپزیش، تاتنهام سابقه زیادی در بازی مقابل تیم‌های آلمانی دارد. این تیم انگلیسی تاکنون هشت بار مقابل انگلیسی‌ها بازی کرده و پنج پیروزی و سه شکست به دست آورده است.  در دیگر بازی امشب، تیم آتالانتا در خانه از والنسیا میزبانی می‌کند. تیم ایتالیایی در این فصل عملکرد خوبی در سری A داشته و در حال حاضر در رده چهارم جدول قرار دارد. اما رقیب اسپانیایی برخلاف سال‌های گذشته، روزهای خوبی را در لالیگا تجربه نمی‌کند و در حال حاضر در رده هفتم لیگ اسپانیا قرار دارد. همچون دیگر بازی امشب، این اولین تقابل دو تیم آتالانتا و والنسیا در بازی‌های اروپا به حساب می‌آید.