انتصابات سینما و تئاتر كانون پرورش فكری

انتصابات سینما و تئاتر كانون پرورش فكری

مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با صدور حكم‌های جداگانه‌ای به ترتیب محمدرضا كریمی‌صارمی، حسین ربانی‌غریبی و امیر مشهدی‌عباس را به عنوان معاون تولید، مشاور مدیرعامل و مدیركل امور سینمایی و تئاتر كانون منصوب كرد.
این خبر را فارس منتشر كرده و ادامه داده، فاضل نظری در نخستین حكم با انتصاب محمدرضا كریمی‌صارمی به‌عنوان معاون تولید كانون، بر اهمیت تمركز بر تولید مبتنی بر اقتضائات فرهنگ بومی تاكید و دلیل آن را افزایش پرشتاب نیازهای كودكان و نوجوانان و هجوم مصنوعات و محصولات ناهمسو با فرهنگ ایران زمین و نسبت آنها با مقوله‌هایی مانند معماری هویت و سنت و میراث‌های معنوی و همچنین اقتصاد فرهنگ و هنر برشمرده است.
مدیرعامل كانون در این حكم همچنین یادآوری كرده كه مجموعه تولیدات كانون باید علاوه بر داشتن ویژگی‌های «سرگرم‌كنندگی سازنده»، «جذابیت» و «به‌روز بودن»، در راستای تقویت هویت ایرانی -اسلامی و حامل ایده‌های خلاق، نمادهای بومی و مهارت‌های زندگی مطلوب و حیات طیبه باشند.
او در همین حال یادآوری كرده كه توجه به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تولید (به عنوان فرآیندی منسجم در بستر یك نظام نوآوری) و تمركز بر نمونه‌آفرینی هدفمند و در‌برگیرنده حوزه محصولات جانبی می‌تواند بخشی از خلأ موجود در این عرصه را جبران كند. فاضل نظری در پایان اظهار امیدواری كرده است با تلاش مجدانه معاون تولید جدید كانون و همكاران آن مجموعه و از رهگذر نگاه به امكان فرآوری منابع محتوایی موجود، در مسیر تحقق اهداف كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان قدم‌های موثری برداشته شود.
بر اساس این گزارش محمدرضا كریمی‌صارمی، از مدیران باسابقه كانون در حوزه سینمایی است كه سال‌ها مدیریت سینما و تئاتر كانون در بیش از دو دهه گذشته، همچنین دبیری 11 دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را برعهده داشته است.