مردم به روایت سیگنال‌ها

رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های رسانه ملی از پوشش گسترده حضور مردم در انتخابات گفت

مردم به روایت سیگنال‌ها

رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های رسانه ملی گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده، حماسه مردم سراسر كشور در دوم اسفند امسال به صورت حداكثری و به وسیله شبكه‌های سراسری و استانی صورت گرفت.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور استان‌‌های سازمان صدا و سیما، سید عباس فاطمی با اشاره به تدارك گسترده مراكز استانی برای پوشش حداكثری حضور باشكوه مردم در پای صندوق‌های رأی به منظور شركت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری اظهار كرد: تمهیدات گسترده‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده بود كه در زمان‌بندی پیش‌بینی شده به مرحله اجرا درآمدند.
وی به تولید و پخش ویژه‌برنامه‏های رادیویی و تلویزیونی قبل از ساعت 7 صبح تا پایان رأی‏گیری به صورت تركیبی و با استفاده از زبان‏های فارسی و محلی با بخش‏های متنوع برای پوشش و اطلاع‏رسانی زنده حضور حماسی مردم در روز انتخابات اشاره و خاطرنشان كرد: اولین تصاویر حضور مردمی به شبكه‏های سراسری خبر و 3سیما در ساعت 7 صبح از مراكز استانی صداوسیما از جمله در مركز كهگیلویه و بویر احمد صورت گرفت همچنین شبكه «شما» نیز این رویداد عظیم مردمی را به صورت لحظه‌ای پوشش داد.
فاطمی با بیان این‌كه تمركز بر ارتباط زنده با اقصی نقاط استان حتی روستاهای دور افتاده و انعكاس حضور مردم با هدف استودیوگریزی و بالا بردن ضرباهنگ ویژه‌برنامه‏های روز انتخابات در دستور كار مراكز قرار داشته است گفت: برای اولین بار پخش زنده حضور مردم استان در پای صندوق‏های رأی به طور همزمان در قاب‏های تصویری تلویزیونی به صورت 16 قاب، 15 قاب، هشت قاب، شش قاب و چهار قاب از مراكز استان‌ها، شهرها و شهرستان‏ها و برخی مناطق روستایی صورت گرفت كه در این بین شبكه‌های سراسری خبر، یك، سه سیما و شبكه «شما» نقش مهمی داشتند چه این‌كه به صورت مرجع خبری سراسر كشور به پخش تصاویر این حماسه باشكوه پرداختند.
تولید 44 قطعه موسیقی
رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های صدا و سیما افزود: فراخوان مسابقه عكس حضور در انتخابات و بارگذاری عكس‏های ارسالی مخاطبان در رادیو نمای مراكز، تهیه و پخش برنامه‏های تعاملی رادیو و تلویزیون به صورت همزمان و اجرای مشترك ویژه‌برنامه انتخابات، تولید 17 نماهنگ در صدا و سیمای مراكز با استقبال و پخش مستمر از شبكه‏های سراسری و 44 عنوان موسیقی جدید ویژه انتخابات به 12 زبان و گویش كه پس از ارزیابی و دریافت مجوز پخش در اختیار شبكه‏های سراسری صدا و سیما قرار گرفت از دیگر اقدامات صورت گرفته مراكز محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به پخش كلیپ‏های شهادت سردار قاسم سلیمانی و دعوت از مردم به حضور در انتخابات و تجدید پیمان با سردار دل‌ها عنوان كرد: بهره‏گیری از آخرین فناوری‏های روزدنیا، تجهیزات فنی مانند سولیتون (دوربین سیار تصویری) و استفاده از سیستم دوربین پرتابل زنده (ایزی كست) برای لوكیشن‏های متعدد و درحال حركت و انعكاس زنده به دفعات متعدد از سطح شهرها از اقدامات نوین مراكز در پوشش انتخابات امسال بوده است.
فاطمی با بیان این‌كه 29 مورد اقدام ویژه در زمینه انتخابات دوم اسفندماه در ستاد انتخابات معاونت امور استان‌ها و مراكز استانی صدا و سیما مورد اهتمام قرار داشته است گفت: در حوزه موسیقی هم شاهد تصویر‏گذاری مناسب موسیقی‏های جدید تولید شده در مركز با موضوع انتخابات و پخش سرودهای محلی ملبس به لباس‏های محلی به منظور ایجاد همبستگی و شور انتخاباتی بین مردم استان بودیم.
رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های صدا و سیما به اقدامات صورت گرفته در حوزه خبر اشاره و تصریح كرد: راه‌اندازی استودیو در ستاد انتخابات استان و ارتباط مستمر با مسؤولین ستاد انتخابات استان، افزایش تعداد نقاط پوشش زنده تلویزیونی با استفاده از واحدهای سیار،ارتباط‏های اینترنتی و استفاده از فیبر نوری، پخش باكس‏های خبری تلویزیونی و رادیویی در روز انتخابات (هر ساعت یك بخش ده دقیقه‏ای)، استفاده از بخش‏های خبری به زبان محلی در ساعت‏های مختلف و برنامه‌ریزی برای ایجاد توازن توزیع نیروهای مراكز در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان، استقرار واحد سیار تلویزیونی در شعب اخذ رأی، اعزام گروه‏های پرتابل سیما، رادیویی و خبری برای حضور در شعب رأی از جمله این اقدامات به شمار می‌روند.
فاطمی ادامه داد: در حوزه رادیو همچنین شاهد دعوت به ارسال «خودعكس (سلفی) در صف» بودیم كه این فراخوان عمومی سبب شد بیش از 6000 تصویر مردمی برای پخش از رادیونمای استان‌ها ارسال شود.
تلاش برای استودیوگریزی
رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های صدا و سیما با بیان این‌كه تمام مراكز با حضور در صفوف رای و استودیوگریزی اقدام به تولید گزارش‌های رادیویی كرده‌اند گفت: از ساعت ۷ صبح جمعه دوم اسفندماه، برنامه‌های زنده صدای مراكز آغاز شده است.
وی ادامه داد: ارتباط با شبكه‌های سراسری به صورت جدی در دستور كار صدای مراكزبوده و بیش از صدها مورد ارتباط برقرار شده است.
فاطمی از طراحی 20 لوگوی مختلف از «جشن ملی» پس از بیانات رهبر معظم انقلاب و شركت ایشان در انتخابات خبر داد و گفت: این لوگوها در رادیونمای استان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.
رئیس ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های رسانه ملی عنوان كرد: همچنین 120 نماآهنگ و موسیقی آرشیوی حماسی هم برای صدای مراكز ارسال شده بود كه در برنامه‌ها مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: در حوزه فضای مجازی هم اقدامات قابل توجهی صورت گرفته كه بخشی از آنها مربوط به راه‌اندازی پویش‌های مردمی «من رأی دادم» یا دیگر عناوین در مراكز با هدف ایجاد همبستگی و وحدت ملی بوده و بخشی هم در زمینه طراحی و انتشار پوستر، كلیپ و موشن‎گرافیك قابل ارزیابی است.