رستگاری با قصه‌های مجید

جایزه جشنواره موسیقی فجر برای خبرنگار جام‌جم

رستگاری با قصه‌های مجید


سال گذشته همین‌روزها نشسته بودیم پشت میز گروه فرهنگ و به این فكر می‌كردیم تولد 71 ‌سالگی مجید انتظامی را چطور در صفحاتمان برگزار كنیم؛ موسیقیدانی بزرگ كه نمی‌توانستیم و نباید از كنارش به‌سادگی می‌گذشتیم. پیشنهاد اول را نه بچه‌های گروه موسیقی، بلكه علی رستگار از گروه سینما داد. او گفت دوست دارد به كارنامه انتظامی در موسیقی فیلم بپردازد. و نوشت. میثم اسماعیلی هم یادداشتی دیگر نوشت و پرونده را تكمیل كرد و 16 اسفند در صفحه 9 روزنامه منتشرش كردیم.
پنجشنبه‌ای كه گذشت، اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد و در بخش «موسیقی و رسانه»، همین علی رستگار خودمان بابت یادداشت آن روزش، به عنوان برگزیده بهترین یادداشت‌نویس معرفی شد. اگر آن یادداشت و نیز یادداشت میثم اسماعیلی را از دست داده‌اید دو راه برای خواندنشان دارید؛ یا بروید سایت روزنامه جام‌جم و صفحه 9 روز 16 اسفند 1397 را پیدا كنید یا در گوگل این عبارت را جست‌وجو كنید: «به مناسبت تولد ۷۱ سالگی مجید انتظامی كارنامه موسیقایی و سینمایی او را بررسی كرده‌ایم/ قصه‌های مجید». ذیل همین یادداشت، نوشته اسماعیلی را هم پیدا می‌كنید.
از علی رستگار اگر تعریف كنیم، می‌گذارید به حساب همكاری، اما كیست كه نداند ما با یك سینمایی‌نویس كار درست و خلاق و حرفه‌ای همكاریم كه نیازی هم به تمجید ما ندارد. حالا رستگار با همین یادداشت درباره موسیقی‌هایی که انتظامی برای فیلم‌های سینمای ایران ساخته، نشان داده که ناظر دقیق و آگاهی بر مقوله موسیقی هم هست. امیدواریم تبریك گروه فرهنگ روزنامه جام‌جم را بپذیرد.