راه را بر جوانان باز کنیم

راه را بر جوانان باز کنیم

یادداشت: محسن جاهد تهیه‌کننده


هنرمندان و جوان‌های با استعداد فراوانی در کشور وجود دارند ولی نوع مدیریت و سیاستگذاری‌ها باید طوری باشد که از این افراد مستعد بیشتر و بیشتر استفاده شود. مشکل، فقدان استعداد نیست بلکه مشکل، مدیریت و سیاستگذاری است که باید بنیادش بر استفاده از نیروهای کاربلد باشد. تجربه ثابت کرده هرگاه فضا کمی باز شده تا نیروهای مستعد بیایند بلافاصله با شکوفایی تولید مواجه بوده‌ایم و سریال‌هایی تولید شده که نه‌فقط یک بار بلکه در ادوار مختلف بارها و بارها دیده شده و مخاطب داشته‌اند. ایزوله کردن پروژه‌ها و راه ندادن افراد باتجربه به ضرر همگان است؛ هم به ضرر نیروهای مستعد و هم به ضرر تهیه‌کنندگان و هم به ضرر مدیریت‌ها. وقتی کاری خوب باشد اول از همه مدیران هستند که سودش را می‌برند و وقتی کاری ضعیف باشد باز مدیران هستند که ضرر می‌کنند.
مگر می‌شود مملکت به این بزرگی و با وجود این همه جوان‌های مستعد،هنرمند و افراد باذوق و مبتکر توان تولید سریالهای جذاب نداشته باشد. این مملکت، مملکت هنرپرور است و باید تلویزیونش مخاطب فارسی‌زبان داخل و خارج را کنار هم پای برنامه‌ها بنشاند! تلویزیون و رادیوی ما هنوز که هنوز است رقیب ندارند چون گستردگی بالایی دارند که باعث می‌شود در دورترین نقاط نسبت به پایتخت هم بیننده داشته باشند. فقط کافیست به‌روزتر حرکت نماید و مدام نوسازی کنند و یک‌لحظه به بطالت نگذرانند.
مدیران شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون باید بر استفاده از نیروهای کاربلد و حرفه‌ای تاکید کنند و تا می‌توانند از ایده‌های نو سود جویند تا کیفیت کار روزبروز افزایش یابد.
ضمیمه قفسه کتاب