جادوی اكسیدان

جادوی اكسیدان


 ماده دیگری كه می‌شود به عنوان ضدعفونی‌كننده از آن استفاده كرد آب‌اكسیژنه موجود در داروخانه‌ها است كه اغلب به عنوان اكسیدان یا برای بی‌رنگ كردن مو از آن استفاده می‌شود.
اكسیدان شاید خیلی مقرون به صرفه نباشد اما تاثیر خوبی در از بین بردن ویروس‌ها دارد. آب اكسیژنه یا همان اكسیدانی كه خانم‌ها برای رنگ كردن مو از آن استفاده می‌كنند ماده‌ای است كه اگر رقیق شود و به غلظت 5/0 درصد برسد، اثر ضد ویروسی بالایی دارد.
اگر محلول رقیق آب اكسیژنه(3 درصد) را به نسبت یك واحد آب اكسیژنه و پنج‌واحد آب با هم مخلوط كنیم، محلولی به دست می‌آید كه برای ضدعفونی كردن بسیار موثر است.
ماده‌ای كه اتفاقا هم برای ضد عفونی كردن دست و هم سطوح، كاربرد قابل توجهی دارد و روی پوست دست، اثرات منفی نمی‌گذارد.
ضدعفونی‌كننده‌های طبیعی
ضد عفونی كننده‌ها، موادی شیمیایی است كه روی باكتری، قارچ و ویروس تاثیر می‌گذار‌د و آنها را از بین می‌بر‌د اما در مواردی، راه‌های ساده‌تر و دم‌دستی‌تری هم برای از بین بردن همان ساختار پروتئینی معروف ویروس وجود دارد كه شاید تاثیر كمتری داشته باشد اما از هیچی كه بهتر است. یكی از آنها حرارت دادن است.
می‌توانید هر وسیله‌ای را كه قابلیت حرارت دادن یا جوشاندن دارد، بجوشانید تا نظم پوشش ویروس به هم بریزد و ضعیف‌تر از قبل شود و راحت‌تر از بین برود.  
در موارد دیگر، سركه یا جوش شیرین هم هركدام با تغییر PH می‌تواند قدمی هرچند كوچك برای از بین بردن ویروس بردار‌د.
در واقع محیطی كه با سركه و جوش‌شیرین شست‌وشو داده می‌شود، PH محیط به سمت اسیدی و قلیایی تغییر پیدا می‌كند و از حالت تعادل خارج می‌شود. آن‌وقت است كه اگر ویروسی باشد، ساختارش بر اثر این شرایط تغییر كرده و رو به نابودی می‌رود.