سررسید اقساط بانكی ۲ ماه عقب افتاد

سررسید اقساط بانكی ۲ ماه عقب افتاد


سخنگوی دولت از عقب افتادن دوماهه سررسید تسهیلات مرتبط با كسب‌وكارها به دلیل شیوع ویروس كرونا خبر داد.
به گزارش تسنیم، با توجه به كاهش فعالیت‌های اقتصادی در پی شیوع كرونا ویروس در كشور، عبدالناصر همتی از مدیران بانك‌ها خواست در خصوص پرداخت اقساط تسهیلات بانكی، مراعات مشتریان را بكنند.
بعد از آن رسما بانك مركزی از دستور ویژه جلسه شورای پول و اعتبار خبر داد و اعلام كرد بناست سه‌شنبه در این شورا درباره نحوه مساعدت بانك‌ها به صاحبان كسب‌وكارهایی كه به خاطر شیوع كرونا دچار كاهش درآمد و مشكلات مالی شده‌اند، تصمیم‌گیری شود. همزمان، علی ربیعی در نشست خبری روز دوشنبه خود كه به صورت ویدئو كنفرانس برگزار شد، با بیان این كه دولت ستادی را در این باره تشكیل داده تا موضوع را بررسی و راهكارهایی را ارائه كنند،اظهاركرد: برای كاهش فشار بر مردم مقرر‌شد سررسید وام‌های مرتبط با كسب‌وكارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد.
وی افزود: این موضوع در شورای عالی پول و اعتبار مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود و عبدالناصر همتی،رئیس بانك مركزی اطلاع‌رسانی‌های لازم را می‌كند. سخنگوی دولت افزود: مقرر شد درباره استمهال بدهی‌های مالیاتی تسهیلاتی ارائه و اگر لازم بود در جلسه سران قوا مطرح شود. هرچند فكر می‌كنیم اختیارات لازم در دست دولت است و تا آخر هفته در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.