چهره‌های  ســــال

چهره‌های ســــال

محمد معتمدی
از سلطان كنسرت و مافیاهای عرصه موسیقی حرف زد. البته قبل تر هم خوانندگانی چون حمید حامی از این موضوع حرف زده بودند اما هیچ كس جرات نكرده بود در اظهار نظرهایش نگاه‌ها را به یك سمت هدایت كرده و پای حرفش هم بایستد. این كار را امسال معتمدی انجام داد و البته در تمام ایام سال هم هر جا مصاحبه و گفت‌وگویی داشت، از حرف‌هایش كوتاه نیامده و حتی تلاش كرد روشن‌تر و شفاف‌تر از این موضوع حرف بزند. ضمن این كه اجراهای موفق آلبوم حالا كه می‌روی در قالب تور كنسرت‌هایی كه شهرهای مختلف ایران را درنوردید، دیگر نقطه مثبت كارنامه فعالیت‌های هنری معتمدی در سالی كه گذشت، محسوب می‌شود.


كیهان كلهر
یكی از همكارانمان كه همسایه استاد است، می‌گوید آقای كلهر اصلا خانه نبود، ما هم كه همسایه او نبوده‌ایم تایید می‌كنیم. كلهر امسال مدام كنسرت داشت در سرتاسر ایران. در روزهای ابتدایی سال كه سیل برخی استان‌ها را درگیر كرده بود، اجراهایی روی صحنه برد به نفع سیل‌زدگان.  در رویدادهای جهانی هم درخشید و جایزه گرفت. همان‌طور که گفتیم كلهر امسال مشغول سفرهای دور و دراز بود. البته این موزیسین یك حاشیه دیگر را هم پشت‌سر گذاشت، در جریان تحریم رویدادهای هنری كه با تحریك رسانه‌های بیگانه در ایران راه افتاده بود اعلام كرد نباید رویدادهای هنری را به هیچ دلیلی تحریم یا تعطیل كرد.



سالار عقیلی
شاید تعجب كنید كه چرا سالار، او كه امسال برخلاف قبل كمتر آلبوم منتشر كرده و كمتر هم اجرای صحنه‌ای داشته. اما راستش را بخواهید این خواننده نتوانست امسال را بدون حاشیه پشت سر بگذارد. فیلمی منتشر شده كه در آن عقیلی به یك مركز خرید لاكچری در شمال تهران وارد می‌شود و نگهبانان بنا به رفتار معمول این روزهای اغلب مراكز خرید دستگاه سنجش تب را مقابل پیشانی او می‌گیرند، این اتفاق برای بسیاری از مردم از نظر روانی هم كه شده شیرین است و مطمئن می‌شوند كه به كرونا مبتلا نشده‌اند. سالار عقیلی در این ویدئو و بنا به‌همین اتفاق ساده كه خیلی جاها هم هست، شروع می‌كند به تبلیغ مركز خرید مربوطه! عجیب نیست واقعا؟!



محمدرضا شجریان
خواننده بزرگ موسیقی ایرانی است و آثارش بخش مهمی از حافظه موسیقایی كشور. او دو سال است در بستر بیماری است و این روزها هم حال چندان خوشی ندارد. شجریان در این ماه پایانی سال حواشی بسیاری را پیرامون خود داشت، از شایعه درگذشت تا خبرهای ریز و درشت و راست و دروغ دیگری كه مدام درباره او مطرح می‌شد. این روزها هم قرار است آلبومی با نام خراسانیات از او منتشر شود كه مدام تاریخش عوض می‌شود. دو روز پیش منتظر شنیدن آلبوم بودیم گفتند دیروز و دیروز هم گفتند امروز. خودمان هم نمی‌دانیم با این خوش قولی و نظم موجود چه زمانی می‌توانیم آلبوم را بشنویم!