یك فرشته دلسوز و شوخ‌طبع

یك فرشته دلسوز و شوخ‌طبع


حسین علوی یكی از نزدیك‌ترین دوستان رامین عزیزی‌فر است. پرستار تهرانی كه دو هفته پیش بر اثر ابتلا به ویروس كرونا درگذشت. سابقه دوستی این دو نفر به دوران دانشجویی در دانشگاه آزاد سمنان بازمی‌گردد، زمانی كه هر دو پرستاری می‌خواندند و امروز حسین در بیمارستان شهدای پاكدشت به كار مشغول شده است و رامین نیز در اورژانس بیمارستان بهارلو كار می‌كرد و در همان جا به ویروس كرونا مبتلا شد.
آن‌طور كه حسین می‌گوید، علائم شدید ابتلا به كرونا از دوم اسفند در رامین بروز پیدا می‌كند و او را همانجا در بیمارستان بهارلو بستری می‌كنند. سه روز بعد هم كه سطح هوشیاری‌اش پایین‌تر می‌آید، رامین را به بیمارستان مسیح دانشوری انتقال می‌دهند. در آنجا هم با وجود همه تلاش‌های كادر پزشكی، او دچار ایست قلبی و تنفسی می‌شود و هشتم اسفند از دنیا می‌رود.
دوست صمیمی رامین كه نزدیك هفت سال با او دوستی داشت، توضیح می‌دهد بیشتر اطرافیان این پرستار شهید، او را به عنوان شخصی شوخ‌طبع، مهربان، فداكار و صادق می‌شناختند. حسین از خاطرات خوبش با رامین تعریف می‌كند و از شب‌هایی می‌گوید كه با رامین به هیات می‌رفتند و او همیشه تا آخر مراسم در هیات می‌ماند تا دیگ‌های غذا را بشوید.
به گفته حسین، همه افرادی كه رامین را می‌شناختند، همیشه با شوخی‌های او می‌خندیدند و هیچ‌كس ناراحتی خاصی از او ندید و از رفتار این پرستار دلخور نشده است. دوست صمیمی رامین تاكید دارد او همیشه دلسوز بیماران بود و هر كاری از دستش برمی‌آمد، برای بهبود حال آنها انجام می‌داد. حسین معتقد است كمبود اقلام بهداشتی باعث ابتلای او به كرونا شد.
داستان نرجس
در میان همه اعضای كادر درمان كه بر اثر ابتلا به كرونا فوت كردند، خبر درگذشت نرجس خانعلی‌زاده از همه سوزناك‌تر بود. شاید این مساله در جوانی نرجس ریشه داشته باشد و شاید به خاطر چهره معصوم او. هرچه بود غم درگذشت این پرستار جوان بیش از همه ملت ایران را عزادار كرد. غمی كه هنوز در دل پدر نرجس نیز زبانه می‌كشد و او را آتش می‌زند، البته آقای خانعلی‌زاده تاكید دارد شنیدن خبر موافقت رهبر انقلاب با شهید محسوب شدن فرزندش و دیگر جهادگران عرصه سلامت، اندكی از غم او كاست و باعث خشنودی خانواده‌اش شد. پدر نرجس در‌این‌باره می‌گوید: خوشحالم شهادت این عزیزان كه جانشان را در راه ولایت دادند، از سوی رهبر بزرگوار انقلاب مورد تایید قرار گرفت. رهبر معظم انقلاب، امام و ولی ماست و همه ما تابع ولایت هستیم.
آقای خانعلی‌زاده تعریف می‌كند دخترش مهربان و دلسوز بود. او با تاكید بر این كه نرجس در آرزوی شهادت بود، توضیح می‌دهد: همه حركات و رفتارهای نرجس مثل شهدا و ایثارگران بود. این مساله در صفحه مجازی دخترم نیز كاملا مشهود است. امیدوارم خداوند از او در بهترین جایگاه بهشت پذیرایی كند و ان‌شاءا... همه عزیزانی كه جانشان را در راه سلامت مردم قرار دادند، با امام حسین(ع) محشور شوند.
خیر سلامت
دكتر موسی فتح‌آبادی، متخصص طب اورژانس بیمارستان شهید چمران تهران نیز از دیگر اعضای كادر درمانی است كه بر اثر ابتلا به كرونا فوت كرده است. او در دوران دفاع مقدس سال‌ها به عنوان نیروی داوطلب در جبهه‌های نبرد حضور داشت و امروز نیز در جبهه دفاع از سلامت مردم به شهادت رسید.  علی میرزایی، باجناق این پزشك شهید تعریف می‌كند كه فتح‌آبادی در میان اقوام و همكاران خود به عنوان فردی خیر شناخته می‌شد. او می‌گوید: آن مرحوم همواره توجه خاصی به اتباع افغانستانی محله نوبنیاد و حوالی بیمارستان شهید چمران داشت، به گونه‌ای كه هر وقت این افراد به آقای دكتر مراجعه می‌كردند، ایشان این دسته از بیماران را به صورت رایگان ویزیت می‌كرد.
باجناق مرحوم فتح‌آبادی این را هم توضیح می‌دهد كه گاهی بیمارانی از اهالی استان سیستان و بلوچستان به این پزشك شهید معرفی می‌شدند و او نه‌تنها خودش به آنها خدمات رایگان ارائه می‌داد، بلكه بیشتر هزینه‌های درمانی‌شان را نیز متقبل می‌شد و آنها را بسته به نوع بیماری به دیگر همكاران خیرش معرفی می‌كرد.
آن‌طور كه میرزایی می‌گوید، دكتر فتح‌آبادی سال‌ها به عنوان قائم‌مقام بیمارستان شهید چمران فعالیت داشت و با وجود این، امروز همه همكاران و افراد زیردستش به نیكی از او یاد می‌كنند.