کابینه کرونایی در سرزمین‌های اشغالی!

کابینه کرونایی در سرزمین‌های اشغالی!

محمد علیزاده تحلیلگر مسائل بین الملل


 بنیامین نتانیاهو که در جریان انتخابات اخیر در سرزمین‌های اشغالی وبه‌رغم حمایت مطلق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا نیز نتوانست کرسی‌های مورد نیاز پارلمان برای تشکیل دولت تک حزبی و دست راستی را کسب کند، هم اکنون از دیگر احزاب و گروه‌های صهیونیستی خواسته است تا جهت مدیریت عواقب و تبعات ناشی از شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی، دست به تشکیل کابینه اضطراری بزنند! در ادامه ناتوانی صهیونیست‌ها از کنترل شیوع ویروس کووید-19 در فلسطین اشغالی به‌‌رغم تمام خودستایی‌های چند هفته پیش، بنیامین نتانیاهو درباره احتمال ابتلای میلیون‌ها نفر هشدار داده است. نتانیاهو هشدار داده است در آینده‌ای نزدیک، امکان ابتلای بیشتر صهیونیست‌ها به کرونا وجود دارد و در نتیجه، تعداد زیادی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی جان خود را از دست خواهند داد.
نشریه تایمز آو اسرائیل، اظهارات بنیامین نتانیاهو در خصوص کرونا را ترسناک و هراس‌آلود خوانده و  می‌نویسد:  نتانیاهو در اظهاراتی هراس‌آلود، با شبیه کردن این ویروس به پاندمی آنفلوآنزا در سال ۱۹۱۸
- که میلیون‌ها نفر را به کام مرگ کشاند - گفت هیچ کشوری نمی‌تواند از کرونا در امان بماند.
نتانیاهو با اشاره به اظهارات آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که گفته بود ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت این کشور اروپایی  احتمالا به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد، همین واقعه را برای فلسطین اشغالی نیز محتمل دانسته است.
در هر حال، تشکیل کابینه اضطراری در سرزمین‌های اشغالی نیز قادر به نجات نتانیاهو از بحران نخواهد بود! بنی گانتس و آویگدور لیبرمن و دیگر سران رژیم اشغالگر قدس نیز در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری در قبال آنچه در سرزمین‌های اشغالی می گذرد احساس استیصال و ناتوانی می کنند. در این میان، پروژه نجات مطلق نتانیاهو از سقوط نیز دیگر نمی‌تواند به صورت کامل از‌سوی ترامپ و داماد وی  جرد کوشنر دنبال شود.