حال خوب با كتــاب

بازار نشر برای این روزهای خانه‌نشینی، پیشنهادهای تازه‌ای دارد

حال خوب با كتــاب

کتاب، قدرتمند است. آنقدر قدرتمند که در یک لحظه می تواند ما را از حال و هوای‌مان جدا کند و به دنیایی ببرد که نوید زندگی دیگری است. حالا که در خانه هستیم چه چیز زیباتر از این‌که کتاب بخوانیم و وارد دنیای دیگری شویم، با قهرمان‌های متفاوتی همراه شویم و همه چیز را از چشم قهرمان‌هایی ببینیم که نویسنده خلقشان کرده است. در این گزارش کتاب‌هایی که به تازگی وارد بازار نشر شدند را به شما معرفی خواهیم کرد تا با خواندن هر یک از آنها زندگی را به شکل متفاوتی تجربه کنید. شاید فکر کنید این کتاب‌ها دیگر از سن و سال شما گذشته و بیشتر حال و هوای جوان‌ها را دارد، اما عجله نکنید، بخوانید و مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید.

لال ماهی
نویسنده: محمدرضا براری
انتشارات: سیب سرخ
محمدرضا براری، نویسنده جوان و ساكن شهرستان بابلسر است كه در كارنامه حرفه‌ای او مجموعه شعرهای «دیگر اشتهای عاشق شدن ندارم»، «شباهت» و «فرشته‌هایی از فلز» و داستان «صندوقچه آرمان‌خواهی» به چشم می‌خورد.
براری، این روزها از انتشار تازه‌ترین مجموعه داستان خود با عنوان لال ماهی از سوی انتشارات سیب‌سرخ خبر داده و به مهر می‌گوید: این مجموعه داستان شامل هفت داستان كوتاه است كه در فضا و اقلیم شمال كشور رخ می‌دهند و عناصر طبیعت پیرامون در تك تك داستان‌ها نمودی
آشكار دارد.
شاعر مجموعه «دیگر اشتهای عاشق شدن ندارم» می‌افزاید: قلب عروس دریایی، وداع آخر، نور لای درخت‌ها، لال ماهی، خراب خانه، تاریكی اعماق و اتاق جوانی از جمله داستان‌های مجموعه داستان
لال ماهی است.




امارت شر
نویسنده: هوشیار محبوب
انتشارات: كتابسرای تندیس
قیمت: 45 هزار تومان
اتفاقات این رمان در سرزمینی مجهول و جعلی روی می‌دهد كه در آن صوفیانی به نام صوفیان نالی در ایالت دی‌سرا از قدرت گسترده‌ سیاسی برخوردارند.  به تازگی این رمان به نویسندگی هوشیار محبوب منتشر شده. نویسنده توانمندی كه در كارنامه حرفه‌ای اش آثاری چون آقای مازنی و دلتنگی‌های پدرش (نشر روزگار)، اثری پژوهشی-انتقادی با عنوان از رمان؛ جستارهایی پیرامون آثار هوشنگ گلشیری (نشر روزگار)، داستان بلند آنها با شاعری كه خیلی دوستش داشتند بد تا كردند (نشر چشمه)، داستان بلند روزهای آبی، شب مكافات (نشر آرادمان) و كتاب زندگی من به مثابه یك سوژه كه ترجمه‌ای بود از چند شاعر ناشناخته (نشر آرادمان) به چشم می‌خورد. جالب است بدانید داستان بلند آقای مازنی و دلتنگی‌های پدرش از این نویسنده از سوی جایزه ادبی واو (رمان متفاوت)، اثر شایسته تحسین سال ۹۰ انتخاب شد.



بدرود آناتولی
نویسنده: دیدو سوتیریو
مترجم: غلامحسین سالمی
انتشارات: نگاه
قیمت: 50 هزار تومان
«بدرود آناتولی» داستان بهشت گمشده و معصومیت‌های در هم شكسته است و داستان تراژیك سقوط هلنیسم در آسیای صغیر، عملیات ایذایی قدرت‌های استعماری، تب نفت و فساد را روایت می‌كند.
به تازگی بدرود آناتولی به نویسندگی دیدو سوتیریو و ترجمه غلامحسین سالمی از زبان انگلیسی منتشر شده است. سالمی، مترجم این رمان به ایسنا می‌گوید: خانم دیدو سوتیریو خودش در داستان این كتاب حضور داشته است. این داستان درباره كشتار مسیحی‌ها به ویژه ارامنه بعد از روی كار آمدن گروه تركان جوان به رهبری مصطفی كمال پاشا (آتاتورك) است.
او در پایان می‌افزاید: بدرود آناتولی كه به زبان یونانی نوشته شده به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، روسی، مجاری، بلغاری، سوئدی و تركی و چند زبان دیگر ترجمه شده است.





یك مشت نخودچی
زیرنظر: مریم بصیری
انتشارات: سروش
قیمت: 19 هزار تومان
كتاب «یك مشت نخودچی» زیرنظر مریم بصیری توسط انتشارت سروش منتشر و به تازگی راهی بازار نشر شده است. این‌كتاب ۱۶ داستان درباره كرامات امام رضا (ع) را به قلم نویسندگان جوان در بر می‌گیرد كه با نظارت و گردآوری بصیری منتشر شده‌اند. عناوین داستان‌های این‌كتاب و نویسندگان شان به ‌ترتیب عبارت است از: «كاروانی از قصر» نوشته معصومه قربانی، «شیرین‌تر از نیشكر» نوشته فائره باقراسلامی،‌ «طلوع طهورا» اثر فاطمه فروغی، «آرزویی برای آرمین» اثر صدیقه شاهسون، «قرار است او بیاید» نوشته فاطمه طوسی، «چه كسی نامم را انتخاب كرد؟» نوشته زهرا اخلاقی، «راز صندوقچه» اثر بنت‌الهدی قاسمی، «پاپوش پاییزی» اثر مینا منصوری پویا، «یادگار مادر» نوشته فاطمه فروغی، «شبی از شب‌ها» نوشته شمسی وفایی، «خادم بهشت»‌ اثر فاطمه اكبری اصل، «یك‌ مشت نخودچی» اثر فاطمه طوسی، «قلم هشتم» نوشته اسماء‌هاشمی گلپایگانی، «مهمان مهربان» نوشته صدیقه شاهسون، «پناهگاه» اثر نفیسه محمدی آرانی و «راه روشن» اثر زینب مالكی‌راد.