به خاطر بازی در دوپینگ غر شنیدم!

به خاطر بازی در دوپینگ غر شنیدم!

یکی از دغدغه‌های مهم اغلب بازیگران پیشکسوت فقدان نقش‌های خوب و تاثیرگذار برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در فیلم‌ها و سریال هاست. اما در سریال «دوپینگ» شاهد یک مادربزرگ مهربان هستیم و مخاطب بالاخره چهره مادربزرگ را در یک اثر نمایشی می‌بیند و این اتفاق خوبی محسوب می‌شود، با مینا جعفرزاده  درباره نقشش گپ‌و‌گفت صمیمانه ای داشتیم.
 شما چند سالی بود که ایام عید کار نمی‌کردید، نقش گل خانم، مادربزرگ چه ویژگی‌هایی داشت که شما را برای پذیرش این نقش جذب کرد؟
قبل از پذیرش هر کار، به کارگردان، تهیه کننده، بازیگران  و قصه توجه می‌کنم. از آنجایی که یک کار از آقای مقصودی کارگردان دیده بودم به نام خجالت نکش که خیلی هم دوست داشتم، علاقه مند شدم که با او کار کنم. آقای پروین حسینی تهیه کننده را نمی‌شناختم، ولی به دلیل مجموعه دوپینگ با شخصیت او آشنا شدم و بسیار مسؤول هست. خوشحالم که با یک قصه جدید فانتزی مهمان نوروزی مردم بودیم. همانطور که خودتان تاکید کردید، چند سالی بود که برای عید کار نکرده بودم و هر کسی در خیابان من را می‌دید می‌گفت که خانم جعفرزاده چرا برای عید و رمضان بازی نمی‌کنید. خوشبختانه با یک کار خوب مهمان نوروزی مردم شدم.
 ما در این سریال چالش سه نسل یعنی مادربزرگ (مینا جعفرزاده)، پسر (هادی حجازی فر) و نوه (نیما شعبان نژاد) را می‌بینیم. این موضوع برایتان تا چه میزان اهمیت داشت؟
اولین روز که دورخوانی سریال دوپینگ را داشتیم، متوجه شدیم که هر سه خیلی خوب با هم هماهنگ هستیم و خیلی زود با هم عجین شدیم. خوشبختانه نقش گل خانوم دیده شده و هر کس به من می‌رسد درباره این رابطه خوب مادربزرگ، پسر و نوه حرف می‌زند و همه متفق‌القول به این موضوع اشاره می‌کردند که رابطه آنها به دلشان چسبیده است. ضمن این‌که این بخش از کار برای مخاطبان هم مفید و آموزنده بود، زیرا رفتار درست را الگوسازی می‌کرد. ما در این سریال می‌بینیم که پسر و نوه گل خانوم تا چه میزان به او احترام می‌گذارند.
 زمانی که شما این سریال را بازی می‌کردید با شیوع کرونا هم برخورد کردید. برایتان سخت نبود که با این شرایط کار کنید؟
ما یک ماه با خیال راحت کار کردیم، اما بعد درگیر کرونا شدیم و خیلی با احتیاط کار می‌کردیم و با فاصله. اگر لوکیشن بزرگ بود، طبیعی است که فاصله یک متر و نیم را رعایت می‌کردیم و اگر هم لوکیشن کوچک بود که دیگر نمی‌شد کاری کرد و خودمان را به خدا سپردیم.
 به خاطر این موضوع دچار اضطراب نشدید؟
اضطراب داشتیم، اما از آنجا  که با تمهید تهیه کننده، دست اندرکاران فضای کار را مرتب تمیز می‌کردند البته دخترم و نوه ام مرتب به من غر می‌زدند که ای کاش بازی در سریال دوپینگ را قبول نمی‌کردم که در شرایط کرونا مجبور به کار کردن نشوم.
 چرا برای بازیگران میانسال نقش‌های خوب نوشته نمی‌شود؟
متاسفانه نقش‌های خوب نوشته نمی‌شود. این در حالی است که باید بزرگترها در آثار نمایشی نقش مهمی داشته باشند تا برای خانواده‌ها الگوسازی مناسب داشته باشیم.