پیشنهادهای آبكی!

سرنوشت نوزدهمین دوره لیگ برتر چه می‌شود

پیشنهادهای آبكی!

فوتبال در بسیاری از كشورهای دنیا و در ایران هم تعطیل شده است. با این حال در شرایطی كه خیلی‌ها معتقدند صحبت از ادامه فوتبال بازی با جان مردم است، سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در حال بررسی پیشنهادها و راهكارهایی است برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر. پیشنهادهایی كه تقریبا هیچ یك مبنای اصولی ندارد و با استهزای اهالی فوتبال روبه‌رو شده است.
 لیگ 51 هفته‌ای!
یكی از این پیشنهادها از سوی محمود شیعی، مدیرعامل پیشین باشگاه پیكان و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شده است. او می‌گوید: جدول لیگ نوزدهم به لیگ بیستم منتقل و همه چیز پس از 51هفته مشخص شود(21 هفته از لیگ نوزدهم
 +30 هفته لیگ بیستم). در صورت عملی شدن این پیشنهاد، زمان‌های تعطیلی و نقل و انتقالات در جای خود می‌ماند و اگر AFC برنامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را اعلام كرد، به استناد صورتجلسه‌ای كه باید در سازمان لیگ تهیه و به باشگاه‌ها ابلاغ شود، چهار تیم بالای جدول برای شركت در این رقابت‌ها معرفی می‌شوند.
 بریم جنوب!
یكی دیگر از طرح‌های مطرح شده متمركز كردن برگزاری مسابقات لیگ نوزدهم در شهر‌های جنوبی كشور است! به نظر می‌رسد با توجه به این كه ویروس كرونا در هوای گرم تاثیر كمتری روی افراد دارد و هوای شهر‌های جنوبی رو به گرمی است مسوولان برگزاری مسابقات طرح تمركز بازی‌ها در این شهر‌ها را در دستور بررسی قرار دادند. در این طرح شهر‌های اهواز، آبادان، بوشهر و حتی جزیره كیش با توجه به داشتن زمین‌های چمن مناسب نامزد برگزاری احتمالی بازی‌ها هستند و در صورت موافقت تمام ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر در جنوب كشور دور هم جمع می‌شوند و در مسابقات بدون تماشاگر بازی‌ها را برگزار و لیگ را به پایان می‌رسانند!
این پیشنهاد، از پیشنهاد اول هم آبكی‌تر است. این‌كه 16 تیم در یكی دو شهر جنوبی متمركز شوند و همان‌جا به تمرین بپردازند و بازی كنند، حتی قابل تصور هم نیست چه برسد به این‌كه به عنوان یك طرح پیشنهادی روی كاغذ بیاید.
 تعطیلش كنیم!
در این بین برخی‌ها مثل هومن افاضلی هم به دنبال پاك كردن صورت مساله هستند. سرمربی پارس جنوبی جم كه تیمش در 10 هفته آخر فقط یك برد داشت و حالا در خطر سقوط قرار دارد، می‌گوید: با توجه به در پیش بودن ماه مبارك رمضان قطعا تیم‌ها كارایی لازم را ندارند. از طرفی دیدارها باید فاصله كمی داشته باشد و به همین دلیل احتمال آسیب‌دیدگی بازیكنان زیاد است و لیگ سال آینده هم تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. به همین خاطر بهتر است الان مسابقات را تعطیل كنیم تا تیم‌ها كارهای پیش‌فصل و جذب بازیكن را شروع كنند و بدون مشكل سراغ فصل آینده برویم. فصل فشرده و حساسی پیش رو داریم و فدراسیون می‌تواند برای نجات فصل آینده، لیگ امسال را تعطیل كند!
 جام را به پرسپولیس بدهیم!
پیشنهاد ایزد سیف‌ا...پور، مدیر تیم نساجی هم در نوع خودش جالب است. او می‌گوید: باشگاه نساجی موافق تعطیلی كامل مسابقات لیگ برتر است، چون سلامت بازیكنان از همه چیز مهم‌تر است. نظر شخصی من این است كه پرسپولیس به عنوان قهرمان معرفی شود و همراه سه تیم دیگر به عنوان نمایندگان ایران در آسیا حضور داشته باشند. تیم سقوط‌كننده به لیگ پایین‌تر نداشته باشیم و فصل آینده با 18 تیم برگزار شود و در فصل بعد به جای دو تیم، چهار تیم به لیگ پایین‌تر سقوط كنند.