در خانه نمایش بازی كنید

در خانه نمایش بازی كنید


تئاتری‌ها در اوج خاك‌ خوردن سالن‌های تئاتر هم بیكار ننشسته و هنر نمایش را به خانه‌ها كشانده‌اند. ماجرا از این قرار است كه شما می‌توانید در خانه‌تان نمایشی را طراحی و اجرا كنید و آن را به جشنواره مجازی «تئاتر+خانه» بفرستید. سخت‌كوشی جامعه تئاتر كشور برای زنده‌نگه‌داشتن چراغ تئاتر قابل ستایش است.
آن‌طور كه روابط‌عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به نقل از محمودرضا رحیمی دبیر جشنواره مجازی تئاتر + خانه خبر داده، وجه تمایز این جشنواره و ویژگی بارز آن این است كه بخش‌های گوناگون و متنوعی برای همه اقشار جامعه اعم از آماتور و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است و سعی شده در تنظیم فراخوان نگاه جامع و فراگیری باتوجه به شعار «در خانه بمانیم» صورت بگیرد. ویژگی دیگر این برنامه هم این است كه حضور خانواده‌ها در این برنامه بسیار جدی است.كارگردان دایره گچی قفقازی همچنین درخصوص نحوه انتشار این آثار گفته: به عنوان دبیر این جشنواره و سایر همكارانم در دبیرخانه جشنواره درصدد این هستیم كه در وهله اول آثاری كه به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شوند در صورت كیفیت لازم در فضاهای پربازدید رسانه همچون رسانه ملی و شبكه‌های اجتماعی و رسانه‌های متعدد دیداری دیده شوند و درشرایط گسترده و بسیار وسیعی این آثار به سمع و نظر اهالی تئاتر و عموم اقشار كشور رسانده شود.
جشنواره مجازی تئاتر+خانه به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و به دبیری محمودرضا رحیمی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان تا 7‌اردیبهشت ۹۹ فرصت دارند تا آثار نمایشی خود را از طریق فضای مجازی ارسال كنند. آیین اختتام این رویداد نیز سوم خردادماه ۹۹ همزمان با شب عید سعید فطر برگزار خواهد شد.