روحانی:  در تامین  تجهیزات پزشکی، ماسک و دستکش مشکلی نداریم

روحانی: در تامین تجهیزات پزشکی، ماسک و دستکش مشکلی نداریم

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در تامین تجهیزات پزشکی، دارویی، بیمارستانی،
مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش با مشکلی مواجه نیستیم.
به گزارش خبرگزاری صداو سیما، حسن روحانی در جلسه هیأت دولت افزود: از روز اول شیوع کرونا تا امروز در هیچ استان و شهرستانی نبوده که بیماری بخواهد به بیمارستان مراجعه کند و در بیمارستان به روی او باز نباشد و یا نیاز به مراقبت داشته باشد و تخت بیمارستانی خالی نباشد یا نیاز به مراقبت ویژه داشته باشد و تخت آی سی یو ظرفیت پذیرش نداشته باشد.
روحانی گفت: از افتخارات ماست که پرستاران و همه بخش‌های درمانی مجاهدت فوق العاده‌ای را در این مدت داشتند و ساعتی نبوده که کادر درمان ما از فعالیت فاصله بگیرند.
رئیس جمهور ادامه داد: در کشور‌هایی بوده که بیمار به بیمارستان مراجعه کرده، تخت خالی وجود داشته، اما پزشک و پرستار به اندازه کافی نبوده و حتی تخت آی سی یو وجود داشته، اما بیمار پذیرش نشده است.
روحانی افزود: ما در کشور حتی یک نمونه از این وضع را هم در طول مدت سه ماه گذشته سراغ نداریم و حتی سراغ نداریم که بیماری به علت فقر بستری نشده باشد، بلکه همه با بیمه و تامین بیمه درمان شده‌اند.
وی گفت: اتباع خارجی هم که به طور قانونی در کشور زندگی می‌کنند در صورت نیاز تحت درمان رایگان قرار گرفته‌اند. روحانی افزود: کار سومی که باید انجام می‌شد این بود که باید برای بهداشت عمومی مردم و تجهیز پرستاران و کادر درمانی برنامه‌ریزی می‌کردیم که این مسأله نیز انجام شد و تجهیزاتی همچون ونتیلاتور، تخت‌های سی تی اسکن، آی سی یو و تجهیزات مورد نیاز دیگری برای مردم و کادر درمانی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در دسترس قرار گرفت.
 رژه نیروهای مسلح
امسال امکان‌پذیر نیست
رئیس‌جمهور با اشاره به قرار داشتن در آستانه روز ارتش گفت: هر سال شرایط به گونه‌ای بود که ۲۹‌فروردین در کنار مرقد حضرت امام (ره) بودیم و آنجا رژه نیرو‌های مسلح برگزار می‌شد، اما امسال این کار به دلیل شرایط بهداشتی امکان پذیر نیست.
وی افزود: البته من امسال یک بیانیه‌ای را در این زمینه صادر می‌کنم، چون امکان صحبت حضوری نخواهم داشت.
رئیس‌جمهور گفت: اما در اینجا لازم می‌دانم از ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین از سایر نیرو‌های مسلح تشکر و قدردانی کنم، این‌ها نشان داده‌اند که ارتش را برای صلح، جنگ و همچنین برای بازدارندگی نیاز داریم.
روحانی با تاکید بر این‌که هر مشکلی پیش آید ارتش در صحنه است، خاطرنشان کرد: سیل می‌آید، زلزله می‌آید، کرونا می‌آید، ارتش در صحنه است و تشکر می‌کنم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همچنین همه عزیزانی که در این ایام برای مقابله و مبارزه با این بیماری تلاش کردند.
رئیس جمهور با اشاره به کار بزرگ حضرت امام (ره) در ۲۹ فروردین سال ۵۸، گفت: آن روز توطئه بزرگی علیه ارتش مطرح شد، آن ایام ما در ستاد مشترک ارتش در خدمت مقام معظم رهبری برای ساماندهی ارتش بودیم اکنون با همه وجود لمس می‌کنم که این تصمیم امام، تصمیم مهمی بود.
روحانی افزود: عده‌ای می‌خواستند ارتش را نابود کنند و گروهک‌هایی به دنبال این بودند که ارتش را از بین ببرند که نفوذ هم کرده بودند در داخل ارتش و هم از بیرون فشار می‌آوردند تا ارتش را از بین ببرند، اما امام کار بزرگی را انجام داد.
رئیس جمهور همچنین گفت: آن روز بزرگ ارتش به خیابان آمد و گفت ارتش برای ملت و مردم هم در خیابان پاسخ دادند ملت فدای ارتش؛ آن روز پیوند مستحکم تاریخی و بی‌نظیر بین ملت ایران و ارتش به‌وجود آمد که این پیوند جاودانه خواهد بود.