روزهای سختی را سپری می‌کنیم

شیری: تا رسیدن به قهرمانی پا پس نمی‌کشیم

روزهای سختی را سپری می‌کنیم

مهدی شیری فصل هجدهم از پیکان آمد و مستقیما به ترکیب اصلی سرخپوشان اضافه شد تا در سمت راست خط دفاع به کار گرفته شود. شاید او نتوانست درخشش رامین رضاییان و صادق محرمی را تکرار کند اما حسین ماهینی را نیمکت نشین کرد تا ماهینی راهی نساجی شود. با شیری در مورد شرایطی که در تعطیلات کرونایی فوتبال ایران سپری می‌کند، گپ کوتاهی زدیم که می‌خوانید:

در این روزهای تعطیلی ،اوضاع چطور پیش می‌رود؟
واقعا روز‌های سخت و آزار‌دهنده‌ای است. چه کسی فکرش را می‌کرد تمام دنیا این طور به تعطیلی فرو برود؟ ما هر روز تمرینات خانگی خودمان را ادامه می‌دهیم تا از نظر بدنی عقب نمانیم و این تنها کاری است که می‌توانیم در دوران شیوع کرونا انجام دهیم.
این تمرینات تاثیری هم دارد؟
به هر حال بی تاثیر نیست. از کادرفنی برنامه گرفتیم و فعلا مجبوریم به این شکل کار را ادامه بدهیم. هر روز با مربیان در تماس هستیم و از وضعیت بدنی‌مان خبر می‌دهیم.
می‌گویند احتمال دارد لیگ در فصل نوزدهم لغو شود. چه نطری در این مورد داری؟
هنوز که به صورت رسمی چیزی در این مورد اعلام نشده اما چه لیگ ادامه پیدا کند و چه تعطیل شود، پرسپولیس از قهرمانی پا پس نمی‌کشد؛چرا که قهرمانی حق ماست. اگر لیگ ادامه یافت، ما هم کاملا مصمم هستیم و 9 دیدار باقی‌مانده را با همه قدرت بازی خواهیم کرد تا قهرمانی خود را جشن بگیریم، اما اگر هم قرار باشد به هر دلیلی لیگ تعطیل شود، ما 10 امتیاز جلوتر هستیم و این مساله باید مدنظر قرار بگیرد.
بهترین تصمیم، ادامه بازی‌ها‌ست یا تعطیلی لیگ؟
امیدوارم سازمان لیگ، رقابت‌ها را پس از یک ماه تمرین بدنسازی، از سر بگیرد و اجازه رقابت بدهد اما در شرایط فعلی سلامت جامعه از همه چیز مهم‌تر است. همه ما باید تابع دستور مسوولان امر باشیم.
همه تیم‌ها حداقل 40 روز از تمرینات دور بودند. فکر می‌کنی با این شرایط، ادامه بازی‌ها کار درستی باشد؟
مطمئنا در صورت ادامه بازی‌ها کار برای ما خیلی سخت خواهد بود چرا که در زمان کم باید در 3 جام بجنگیم. علاوه بر شرایط خوب بدنی، باید از نظر ذهنی هم در شرایط خوبی باشیم ؛چرا‌که بازی‌های سختی در انتظار ماست ،اما خوشبختانه اکثر بازیکنان پرسپولیس با‌تجربه و میدان‌دیده هستند و کاملا با این وضعیت آشنایی دارند. امیدوارم این روز‌های سخت هر چه زودتر تمام شود چرا که همه ما دل‌مان برای هواداران پرسپولیس تنگ شده و امیدوارم به زودی آن‌ها را دوباره از نزدیک ببینیم.