نبرد دانش‌آموزان با  کـرونــا

نبرد دانش‌آموزان با کـرونــا


 در بحبوحه فراگیر شدن بحران کرونا در کشور، تعداد زیادی از گـــــــروه‌هــــــــــــــای کوچـــــک مـــــــــردمی دست‌به‌دست هم داده‌اند و تمام توان خود را برای مقابله با این ویروس تاجدار به‌کار گرفته‌اند. در این بین، هستند دانش‌آموزانی که با وجود داشتن سن پایین، با همتی بلند در سنگر جهاد حاضر شده‌اند و سعی می‌کنند نقش خود را برای خدمت به مردم در روزگار کرونایی ایفا کنند. از میان این نوجوانان جهادگر می‌توان بــــــــه اعضــــای گروه‌هــــــای جهــــــادی دانش‌آموزی شهرستان دزفول اشاره کرد که از هفته اول اسفند در قالب دو گروه شهید عادل سعد (برادران) و شهید قاسم سلیمانی (خواهران) مشغول گندزدایی معابر روستاها و شهرک‌های اطراف این شهرستان هستند.
اشکان بهمنی، مسؤول حرکت‌های جهـــــادی دانش‌آمــــــوزی ســردشت دزفول در گفت‌وگو با جام‌جم توضیح می‌دهد که دانش‌آموزان جهادگر دزفولی در شرایط عادی با برگزاری سالانه شش تا هشت اردوی جهادی برخی کارهای عمرانی مثل تعمیر منازل روستاییان، ساخت سرویس بهداشتی و حمام در واحدهای مسکونی روستایی و رنگ‌آمیزی و تعمیرات جزئی ساختمان مدارس روستاها را در مناطق محروم شهرستان دزفول انجام می‌دهند. اما به گفته او، این روزها که مقابله با کرونا به مهم‌ترین دغدغه مردم تبدیل شده است، اعضای این گروه‌های جهادی نیز با توجه به نیاز ویژه محرومان این شهرستان به اقلام بهداشتی، تولید و توزیع ماسک را در دستور کار خود قرار داده‌اند. ماسک‌هایی که در محوطه یک مسجد و یک دارالقرآن در شهرک‌های اطراف دزفول تولید می‌شود و پارچه‌های مورد نیاز برای تولید آن نیز از طرف سپاه حضرت ولی‌عصر‌(عج) استان خوزستان تامین شده‌است.
آن‌طور که مسؤول حرکت‌های جهادی دانش‌آموزی سردشت دزفول می‌گوید، آنها توانسته‌اند که از هفته دوم اسفند تا امروز، روزانه هزار ماسک در سطح شهرستان توزیع کنند. البته او توضیح می‌دهد تعداد ماسک‌هایی که دانش‌آموزان جهادگر خوزستانی فقط در روز نیمه شعبان تولید کردند به حدود 4000‌ماسک رسید. در این میان، کار تولید ماسک‌ها را گروه جهادی خواهران به‌‌عهده گرفته‌اند و پسران جهادگر نیز ماسک‌های تولیدشده را میان مردم روستاها و شهرک‌های اطراف دزفول پخش می‌کنند.
در روزهای شیوع کرونا در کشور، گروه جهادی برادران دانش‌آموز شهرستان دزفول علاوه بر توزیع ماسک، گندزدایی معابر تعدادی از روستاها و شهرک‌های اطراف دزفول را نیز به‌عهده گرفته‌اند. به گفته بهمنی، دانش‌آموزان جهادگر دزفولی با هماهنگی شهرداری دزفول هفته‌ای سه بار برای گندزدایی این معابر اقدام می‌کنند. کاری که مواد و تجهیزات لازم برای انجام آن از سوی سپاه استان خوزستان و آتش‌نشانی دزفول تامیــــن شــــده اســــت و پســــــران دانش‌آموز، آن را به صورت داوطلبانه انجام می‌دهند.