چگونه در قرنطینه خانگی چاق نشویم؟

چگونه در قرنطینه خانگی چاق نشویم؟


 یكی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد این است كه در روز‌هایی كه فعالیت چندانی ندارند و امكان خروج از منزل نیز برایشان مهیا نیست، برای جلوگیری از اضافه‌وزن چه كنند؟ اینها راهكارهایی است كه اگر به‌خوبی دنبال كنید، می‌توانید امیدوار باشید كه بدون افزایش وزن، این دوران را پشت سر بگذارید.
 فعالیت فیزیكی داشته باشید: به طور كلی در روز ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ورزش كردن ضروری است. ورزش در خانه می‌تواند نكته اساسی و مهمی برای جلوگیری از چاقی (یا همان اضافه‌وزن) باشد. با درجا زدن، طناب زدن و حركات كششی، حركت پروانه،  راه رفتن با كش با پاهای بسته و انجام حركات بدنسازی و شكم شنا می‌توان این كار را انجام داد.
صبحانه بخورید: معمولا بیدار ماندن طولانی، مصرف تنقلات و خوابیدن تا نزدیك ظهر، مانع از تمایل به خوردن صبحانه می‌شود. اما برای حفظ سلامتی و تناسب اندام لازم است صبحانه سرشار از پروتئین در ساعت منظمی از روز میل شود تا انرژی روزانه تامین و بروز گرسنگی حوالی ظهر به تعویق بیفتد.
خوردن غذاهای كم‌كالری: سعی كنید از مواد غذایی كم‌كالری یا چربی‌سوز مانند سبزی‌ها، میوه‌ها و غلات سبوس‌دار استفاده كنید.
افزایش تعداد وعده‌های غذایی: به جای سه‌وعده غذایی، چهار تا شش وعده غذایی را با فاصله دو تا سه ساعت از یكدیگر بخورید. البته در این صورت باید حجم هر وعده غذایی كمتر از وعده‌های قبلی باشد، یعنی همان مقدار غذایی را كه در سه وعده می‌خورید، باید در شش وعده بخورید نه این‌كه بیشتر غذا بخورید.
مصرف شیرینی را کم کنید: مواد قندی و نشاسته‌ای به‌آسانی تبدیل به چربی شده و در بدن ذخیره می‌شود و ایجاد چاقی می‌كند.
 پروتئین را فراموش نكنید : پروتئین به حفظ وزن كمك می‌كند، زیرا رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین، سیری بیشتری به دنبال دارد و باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود.
آب كافی بنوشید: كمبود مصرف آب می‌تواند اختلالات مهمی در سلامت انسان به‌جا بگذارد؛ از جمله آن‌كه موجب بروز یبوست و ناراحتی‌های گوارشی ناشی از آن می‌شود.
غذا را به آرامی بخورید، خوب بجوید: غذا را به آرامی بخورید، خوب بجوید و در دهان‌تان مزه‌مزه كنید، به این ترتیب هم از غذای‌تان لذت
می‌برید و هم معده شما فرصت پیدا می‌كند تا
احساس سیری خود را اعلام كند و هم غذا بهتر
 هضم می‌شود.