پول‌مان را ندهید، فسخ می‌کنیم

تهدید جدی استقلال از سوی میلیچ و دیاباته

پول‌مان را ندهید، فسخ می‌کنیم

«بحران» در استقلال هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود. در پرسپولیس هم اوضاع خیلی متفاوت نیست، پرونده‌ها هنوز در فیفا به طور کامل رسیدگی نشده و بازیکنان داخلی دست به اعتصاب در خانه نزده‌اند. از هفته‌ها قبل اخبار نگران کننده‌ای برای هواداران استقلال منتشر شد؛ این‌که حجم پرونده‌های خارجی زیاد است. از همان زمان این سوال برای اهالی رسانه به وجود آمد که چرا استقلال بدون داشتن پول و البته با پیشخور کردن
26 میلیارد از پولش، همچنان بازیکنان گران می‌خرد و قراردادهای  گران‌قیمت می‌بندد.
اثرات این اشتباه مهلک، به‌تازگی در استقلال نمود کرده است. اعتراض بازیکنان داخلی که از هفته‌ها پیش وجود داشت، حالا میلیچ و دیاباته دو بازیکن خارجی استقلال هم نامه تهدید‌آمیز خود را به باشگاه ارسال کرده اند. البته این دومین نامه تهدید‌آمیز میلیچ است، چراکه قبلا هم برای استقلالی‌ها نوشته بود اگر پولش را ندهند، در فیفا قراردادش را یک طرفه فسخ می‌کند. روز پنجشنبه اما تهدیدها جد‌ی‌تر شد.
به شیخ باید 230 هزار دلار بدهد
شیخ دیاباته که اخیرا به خاطر جعل سند پرداختی به حساب او توسط یک هوادار شاکی شد و اعلام کرد این کار کلاهبرداری است و استقلالی‌ها به او بی‌احترامی کرده‌اند، سرانجام دیروز با یک نامه باشگاه را تهدید کرد. این نامه که توسط وکیل او برای باشگاه ارسال شد، حاوی نکات مهمی بود از جمله این‌که  اگر تا روز جمعه 26 اردیبهشت ماه 230 هزار دلار به شیخ دیاباته پرداخت نشود، قرارداد در فیفا فسخ می‌شود. در ادامه نامه آمده بود: «همچنین به اطلاع می‌رساند که شما باید مبلغ ۲۵ هزار دلار مربوط به ایجنت او را نیز پرداخت کنید که این مبلغ را مطابق توافقات قبلی نیز باید به همان شماره حساب آقای دیاباته واریز کنید.»
آنها اطلاعات حساب شیخ دیاباته را هم برای باشگاه ارسال کردند تا ظرف روزهای آینده این کار صورت گیرد تا مانع از فسخ قراردادش شوند. نکته اینجاست اگر قرارداد فسخ شود، در آن صورت باشگاه باید پولش را به طور کامل پرداخت کند مگر این‌که او به خاطر شیوع کرونا لطافت به خرج دهد و بخشی از مبلغ را ببخشد.
تهدید شدید میلیچ!
بعد از دیاباته نوبت به میلیچ رسید تا هم وکیلش به استقلال نامه بدهد و هم خودش مصاحبه کند. این بازیکن که از طریق وکیل خود قبلا نامه تهدید‌آمیزی داده بود، این بار هم نامه‌ای ارسال کرد که چندان بوی رفاقت و دوستی نمی‌داد. در ابتدا آنها استقلال را محکوم به جو‌سازی علیه میلیچ کردند. در نامه ذکر شده این بازیکن به باشگاه بی‌اعتماد است و حالا استقلال حتی باید هزینه 4500 یورویی سفر اخیرش را هم پرداخت کند! درخواست اصلی در نامه هم این بود: « باشگاه باید دستمزد ماه ژوئن 2020 میلیچ که 12 هزار دلار است، پرداخت کند؛ همچنین دستمزد ماه فوریه او نیز که 12 هزار یورو است، پرداخت شود.در صورتی که باشگاه نتواند در ضرب‌الاجل تعیین شده درخواست‌های فوق‌ را عملی کند، سپس میلیچ این حق را دارد که قراردادش را به صورت یکجانبه با باشگاه فسخ کند و از باشگاه استقلال به شورای حل اختلاف فیفا شکایت کند و بازیکن طبق قوانین فیفا درخواست مزایای قراردادی و جبران خسارت و همچنین درخواست اجرای تحریم ورزشی در نتیجه نقض مکرر مفاد قرارداد از سوی باشگاه کند.»
ساعتی بعد هم میلیچ واکنش نشان داد و درباره ارسال این نامه گفت: «استقلال باید مطالبات من را پرداخت کند و من متعجب هستم چرا آنها پاداش‌ها  را که در قرارداد من ذکر شده فراموش می‌کنند. ما تا امروز شاهد هیچ کاری در مورد پرداخت آنها  نبوده‌ایم.» او اعلام کرد تنها به خاطر هواداران استقلال تا الان قراردادش را فسخ نکرده است. میلیچ همچنین خبر داد رقم دستمزدی که باشگاه باید به او و شیخ دیاباته پرداخت کند، چیزی حدود 400 هزار دلار است.