سلطان وارد می‌شود!

نقش پررنگ پروین در انتخاب هیات‌مدیره پرسپولیس

سلطان وارد می‌شود!

علی پروین چهره فراموش نشدنی باشگاه پرسپولیس همیشه به این باشگاه نزدیک بوده و علاقه‌اش به سرخ‌ترین تیم ایران را پنهان نکرده است. او البته در این سال‌ها، نتوانسته یک تصمیم‌ساز واقعی باشد ولی همواره مهره‌ای موثر و مهم به شمار می‌رفت. پروین بازیکن، کاپیتان، مربی، سرمربی، عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بوده و خدمات ارزنده‌ای‌هم به این باشگاه داشته است. پروین هنوز هم رکورددار بازی برای سرخپوشان لقب دارد و هیچ بازیکنی به رکورد او نزدیک هم نشده است. سلطان پرسپولیسی‌ها این روزها بیشتر به باشگاه نزدیک شده و به نظر می‌رسد قصد دارد تا نقش یک پیشکسوت واقعی و دلسوز را برعهده بگیرد.
هیات‌مدیره کامل نیست
هیات‌مدیره پرسپولیس شامل سه نفر است که هیچ کدام‌شان وظیفه مدیرعاملی باشگاه را بر عهده نمی‌گیرد. مهرداد هاشمی، علی رغبتی و مهدی رسول‌پناه فعلا امور باشگاه را در دست دارند ولی هیچ تحرکی از سوی آنها برای افزایش قدرت درآمدزایی دیده نمی‌شود و تا به حال برنامه‌های این سه نفر گر‌هی از باشگاه پرسپولیس باز نکرده است. آنها مدعی هستند که شبانه‌روز برای حل مشکلات تلاش می‌کنند و می‌خواهند وضعیت باشگاه را سر‌و‌سامان بدهند اما تا به حال اتفاق خاصی رخ نداده است. از سوی دیگر، هیات‌مدیره هنوز کامل نشده زیرا باشگاه پرسپولیس یک شرکت دولتی به حساب می‌آید و هر شرکتی که زیر نظر دولت فعالیت می‌کند باید تحت قانون تجارت باشد. در قانون تجارت آمده اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی نمی‌تواند کمتر از پنج نفر باشد ولی هیات‌مدیره پرسپولیس به صورت غیرقانونی طی 4، 5 ماه گذشته فقط با حضور
3 نفر اداره می‌شد و این مشکلی است که مدیران باشگاه باید حل کنند.
 چه کسی به هیات‌مدیره می آید؟
اما مشکل بعدی اینجاست که وزارت ورزش هنوز نتوانسته افراد امین و کاربلدی را به هیات‌مدیره این باشگاه اضافه کند. وزیر ورزش تا به حال انتخاب‌های زیادی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داشته ولی در هر دو باشگاه، شرایط عجیبی حکمفرما شد؛ زیرا تغییرات گسترده ادامه یافت و با سیلی از استعفا یا برکناری مواجه بودیم. در همین باشگاه پرسپولیس طی یک سال گذشته چهار نفر استعفا دادند که دو نفر از آنها مدیرعامل باشگاه بودند و این موضوع یک رکورد در مدیریت فوتبال به حساب می‌آید. از سوی دیگر وزارتخانه برای پرکردن جای خالی آنها شرایط خاصی دارد چون افرادی که مد نظر وزیر هستند یا توان درآمدزایی ندارند یا مدیران اقتصادی هستند که شرط و شروط‌های عجیبی برای ورود به باشگاه می‌گذارند.
سلطان وارد می شود
درست در همین روزها، علی پروین به تازگی آستین‌ها را بالا زده تا به باشگاهی که تمام عمر فوتبال خود را در آن سپری کرده کمک کند .پروین معتقد است الان زمان انتخاب اعضای هیات‌مدیره است و چه بهتر که این اعضا از دوستان صمیمی او باشند. در هفته گذشته پروین مراسم افطاری برگزار کرد و مهدی رسول‌پناه ،سرپرست مدیرعاملی باشگاه یکی از مدعوین بود که بین‌شان مسائل زیادی مطرح شد. در این خصوص یکی از افرادی که در جلسه حضور داشت، به خبرنگار جام‌جم گفت: «علی آقا صحبت‌هایی در مورد هیات‌مدیره داشت و پیشنهادهای به رسول‌پناه ارائه کرد. البته همه ما که عاشق پروین هستیم، دوست داریم خودش به باشگاه برگردد و کارها را پیش ببرد، ولی می‌دانیم که این موضوع باید به تائید وزیر برسد. وقتی وزیر نخواهد ما نمی‌توانیم امیدوار به ایجاد تغییر باشیم فقط تا جایی که می‌دانیم پروین توانایی کمک به باشگاه را دارد و اگر فضا در اختیارش قرار بدهند می‌تواند کارهای مهمی انجام بدهد.
 وزارتخانه مخالف بازگشت پروین
بشنوید از اطرافیان باشگاه؛ آنها اعتقاد دارند مسعود سلطانی‌فر ،وزیر ورزش و سایر معاونانش هیچ علاقه‌ای به بازگرداندن پروین به تیم مدیریتی پرسپولیس ندارند. آنها هم می‌دانند که پروین همیشه آماده بازگشت به پرسپولیس است اما در این شرایط، هیچ دری برای پروین باز نیست و سلطانی‌فر مجوزی برای ورود به هیات‌مدیره نداده است. با این وجود پروین بیکار نمانده و در چنین شرایطی اقدام به دادن راهکار و راهنمایی برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره می‌کند. مشاوره‌های او شاید جدی گرفته نشود اما به هر حال اهمیت زیادی دارد.
پیشنهادهای پروین
در نهایت این‌که شنیدیم پروین، یکی از دوستان صمیمی و پولدار خود را به همراه حمید استیلی برای ورود به هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داده و شخصا اعلام کرده اگر این دو نفر به هیات‌مدیره اضافه شوند، مثل کوه پشت‌شان می‌ایستد و از آنها حمایت می‌کند. با این‌که شرایط چندان جالب به نظر نمی‌رسد و انگار کسی پیشنهادهای پروین را جدی نمی‌گیرد اما همه چیز به آینده بستگی دارد. اگر این دو نفر به جمع مدیران باشگاه اضافه شدند، بدانید که از نفوذ کلام پروین بود!