اعتباراتی که قرار است از راه برسد

اعتباراتی که قرار است از راه برسد


پلم را می‌شناسید؟! در استان خوزستان و شهرستان ایذه شاید خیلی‌ها اسم پلم را نشنیده باشند، اما منطقه پلم و روستاهای ریز و درشتش برای رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه  آشنا هستند؛ بس که در این چندسال مردمش به مطالبه راه، گذرشان به این اداره افتاده است؛ یک خواسته، یک آرزوی دور که نسل به نسل در این منطقه جلو آمده!
رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه درهمین ارتباط می‌گوید: تابستان 97 پیمانکار مسیرتراشی این جاده مشخص شد، اما او با بهانه‌های مختلف مانند خرابی دستگاه‌ها در فصل تابستان و برف و باران در زمستان از زیر انجام این طرح شانه خالی می‌کرد.
بهانه‌ها هرچه بود، کم نبود. آنقدر که به قول سیامک رشیدی نیک، هربار پیمانکار با یک عذر جدید از زیر بار مسوولیتش شانه خالی کند: « ابتدای سال 98 هم این پیمانکار به بهانه افزایش نرخ‌ها، دوباره روند کم​کاری را در پیش گرفت که در نهایت به این نتیجه رسیدیم با مکاتبات اداری، طرح از او پس گرفته شود؛ تصمیمی که به محرومیتش از قراردادهای جدید هم منتهی شد.»
رئیس اداره آب و فاضلاب ایذه در توضیح بیشتر می‌گوید: سال 97، دو میلیارد ریال اعتبار مسیرشکافی برای این جاده در نظر گرفته شده بود که سال 98 هم با توجه به محرومیت فراوان منطقه پلم، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا چهارمیلیارد ریال برای تکمیل روند مسیر شکافی این جاده در نظر گرفت.
رشیدی نیک البته همچنان به کمبود اعتبارات هم نیم​نگاهی دارد و بیان می‌کند: مردم محروم پلم از حداقل‌های زندگی نیز محرومند و به‌همین دلیل به دنبال یک‌ بودجه استانی برای تسریع در روند احداث این جاده هستیم.