پـای میلانی‌هـا در میـان است

رقیب جدی ناپولی برای جذب آزمون مشخص شد

پـای میلانی‌هـا در میـان است

 سردار آزمون بارها گفته به زلاتان ابراهیموویچ علاقه زیادی دارد. در واقع او الگوی این مهاجم ایرانی است. وقتی رسانه‌های خارجی این بازیکن را مسی ایران می‌خواندند، آزمون می‌گفت ترجیح می‌دهد زلاتان ایرانی خوانده شود، زیرا بیش از اندازه به این بازیکن علاقه دارد و می‌گوید الگوی فوتبالی اوست. سردار مانند زلاتان قد‌و‌قامت خوبی دارد و علاوه بر کار در هوا، روی زمین هم به خوبی عمل می‌کند. سردار امیدوار است بتواند روزی از نظر بدنی  هم شبیه زلاتان شود تا بیشتر از گذشته خوش‌بدرخشد. دوستان نزدیک آزمون از میزان علاقه او به این مهاجم سوئدی با‌خبر هستند، به همین خاطر حالا که بحث انتقال احتمالی سردار به میلان مطرح شده، با حرارت بیشتری این سوال را از آزمون می‌پرسند که آیا قرار است با زلاتان همبازی شوی؟!
سردار فعلا همچنان یک جمله را تکرار می‌کند؛ این‌که بازیکن زنیت است و غیرحرفه‌ای است اگر بخواهد درباره انتقال به باشگاه دیگری حرف بزند. او مثل یک نوار‌ضبط‌ شده این جمله را تکرار می‌کند. طبیعی هم هست. او در سال‌های حضور در اروپا، توانسته علاوه بر پیشرفت در زمین، در خارج از زمین هم پیشرفت زیادی کند و رفتار حرفه‌ای را یاد بگیرد.
سردار می‌داند چون تحت قرارداد زنیت است، قاعدتا نباید درباره پیشنهادات صحبت کند. او جمله درستی هم می‌گوید. با‌توجه به این‌که سال‌هاست شایعات زیادی درباره انتقالش به باشگاه‌های دیگر مطرح است، می‌گوید تا زمانی‌که قراردادی امضا نشود، چیزی قطعی نخواهد بود. این شایعات گاهی به سردار لطمه هم زده است. وقتی جوانتر بود قاعدتا این شایعات می‌توانست تمرکزش را بهم بزند، ولی حالا دوست ندارد تمرکزش به هم بخورد و می گوید: «دوست دارم روی بازی و تمرین متمرکز باشم.»
تمرینات زنیت آغاز شده و او فعلا به پیشنهادات فکر نمی‌کند. در روزهای گذشته اما انتقال او به سری آ جدی‌تر شده است. از مدت‌ها قبل شایعه انتقال سردار به باشگاه‌ناپولی شنیده می‌شد.
این باشگاه ایتالیایی اما رفته‌رفته پاپیش گذاشت و مذاکراتی با باشگاه‌زنیت داشت. حالا رسانه‌های ایتالیایی فاش کردند نا‌پولی حاضر است برای این انتقال 25 میلیون یورو به باشگاه زنیت بدهد، در حالی که روس‌ها بابت فروش او 30 میلیون یورو درخواست کرده بود. با‌توجه به نوشته رسانه‌های روسی، احتمالا زنیت با پیشنهاد  ناپولی موافقت می‌کند. اگر این انتقال واقعی شود، سردار لقب گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران را از آن خود خواهد کرد. بعد از او هم علیرضا جهانبخش با انتقال 17 میلیون پوندی به باشگاه‌برایتون قرار می‌گیرد.
 مذاکره ایجنت سردار با میلان
در این بین اما اتفاق دیگری هم رخ داده‌است. درست مثل زمانی که برایتون خواهان جهانبخش بود و لسترسیتی هم وسط آمد، این بار بعد از درخواست جدی ناپولی، باشگاه‌میلان سفت و سخت دنبال خرید آزمون افتاده است. روز گذشته سایت کالچو‌مرکاتو ایتالیا این خبر را تایید کرد و نوشت سران باشگاه‌میلان با تمایل به جذب سردار، رقیب ناپولی شده‌اند.
به‌نوشته این سایت ایتالیایی، مدیر‌برنامه سردار آزمون با مسوولان میلان هم مذاکراتی داشته است. کالچو‌مرکاتو نوشت: «مسوولان‌میلان وضعیت موکل این ایجنت ایرانی را جویا شده‌اند. در‌هفته‌های آتی و در‌صورتی‌که ارتباط بین طرفین خوب پیش برود، مذاکرات واقعی آغاز خواهد شد. مدیربرنامه‌های مهاجم تیم‌ملی ایران با رانگنیک، مدیر‌میلان ارتباط خوبی دارد و این می‌تواند اهمیت زیادی داشته‌باشد. ناپولی در جذب آزمون پیش‌دستی کرده، ولی روسونری نیز وارد این رقابت شده است.»


واکنش رحمان رضایی
تا‌به‌حال تنها دو بازیکن ایرانی یعنی رحمان رضایی و علی سامره در سری آ ایتالیا بازی کرده‌اند. رحمان در پروجا و مسینا توپ زد و سامره هم برای پروجا به میدان رفت. سردار با انتقال به این لیگ، سومین ایرانی تاریخ سری آ خواهد بود. وقتی از رحمان در این‌باره می‌پرسیم، می‌گوید: «به نظر من انتقال سردار به سری آ اتفاق خیلی خوب و مثبتی است. با توجه به سابقه‌ای که در آنجا دارم، حضور در لیگ ایتالیا می‌تواند برای آزمون بسیار خوب باشد. این لیگ تکنیکی و فیزیکی است. فراموش نکنید دفاع ایتالیایی هم زبانزد خاص‌و‌عام است. به همین‌خاطر می‌تواند تجربه بسیار خوبی برای آزمون باشد تا کلاس بازی‌اش را بالاتر ببرد. او بازیکن توانمندی است و می‌تواند در آنجا  موفق باشد.»