امکان تبدیل سهام عدالت به وثیقه بانکی

امکان تبدیل سهام عدالت به وثیقه بانکی



سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت با بیان اینکه این سهام قابلیت وثیقه بانکی دارد، گفت: امکان توثیق سهام عدالت به نفع بانک‌ها وجود دارد که در قبال آن، کارت اعتباری به مشمولان داده شود.
حسین فهیمی افزود: براین اساس باید شماره تلفن همراه به نام خود مشمول سهام عدالت باشد که علاوه بر این شماره حساب شبا که در سامانه سهام عدالت ثبت شده است را از بانک مرکزی استعلام می‌کنیم و شماره تلفن همراه را از اپراتورهای تلفن همراه استعلام می‌گیریم. تاکنون این رابطه یک طرفه بوده اما اکنون ۳۰ نوع خدمت و ارتباط دو طرفه و خدمات بین سهامدار و شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت وجود دارد.
فهیمی با بیان اینکه به سهام‌داران توصیه می‌شود به جای فروش سهام عدالت، ‌از سود آینده آن استفاده کنند اعلام کرد: سهام عدالت مرکب از سهام ۴۹ شرکت است که ۳۶ شرکت شرکت بورسی بوده و ۱۳ شرکت هنوز وارد بورس نشده‌اند و در برخی از شرکت‌ها تا ۷۰ درصد سهام مربوط به سهام عدالت است و شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت از جمله شرکت‌های ارزنده در بورس تهران و فرابورس به شمار می‌روند.
وی افزود: بعد از ابلاغیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر آزادسازی سهام عدالت، می‌توانند به روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را از طریق سامانه سهام عدالت در سازمان خصوصی سازی انتخاب کنند بر اساس آخرین آمار تا ۷خرداد، ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر
از ۴۶ میلیون و 500 هزار نفر سهامدار عدالت روش مستقیم مدیریت سهام را انتخاب کرده‌اند که در واقع ۲۵ درصد از سهامداران عدالت، روش مستقیم را برگزیده‌اند.
فهیمی گفت: کسی که مدیریت مستقیم سهام عدالت را برگزیده، در واقع سهامدار ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی و نیز ۱۳ شرکت خارج از بورس است که همه سهام خود در این شرکت‌ها را باید خودش مدیریت کند، یعنی در مجمع عمومی این شرکت‌ها مشارکت کند و بداند کدام شرکت سود مجمع می‌دهد و از آن استفاده کند، اما کسانی که وقت یا دانش و مدیریت کافی ندارند، روش غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب می‌کنند.