پخش 380 برنامه تابستانه از مراکز

پخش 380 برنامه تابستانه از مراکز


رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: صدا و سیمای مراکز با 380 عنوان برنامه رادیویی و تلویزیونی و تدارک وسیع در حوزه فضای مجازی، به استقبال فصل تابستان رفته‌اند.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، سید عباس فاطمی در نشست خبری برنامه‌های تابستانی شبکه‌های استانی با بیان این که 140 عنوان برنامه در سیما و 240 عنوان  برنامه در رادیو به صورت روزانه تولید و پخش می‌شود اظهار کرد: این برنامه‌ها با محورهای طنز، نشاط و سرگرمی، اوقات فراغت جوانان و خانواده، کسب و کار  و اشتغال‌زایی، ورزش و بهداشت و سلامت روی آنتن می‌رود.
وی افزود: از جمله مهمترین برنامه‌های تابستان 99 در سیما می‌توان به برگزاری لیگ «ایده‌ها و تجربه‌های موفق» با عنوان «اتم» اشاره کرد، مسابقات تلویزیونی مختلفی هم برای پخش از شبکه‌های استانی تدارک دیده شده  است.
فاطمی معرفی قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و جذابیت‌های روستاهای کشور را از جمله اولویت‌های مراکز برشمرد و تصریح کرد: ساخت برنامه‌های ماجراجویانه در حوزه نجوم و راه‌اندازی کمپین‌های داوطلبانه پاکسازی محیطی از دیگر اولویت‌هاست.
فاطمی به نهضت مستندسازی در مراکز اشاره و ابراز کرد: تولید و پخش 60 عنوان مستند جذاب با محورهای انقلاب اسلامی، علمی، محیط زیست، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، مفاخر استانی و تاریخی، طی تابستان امسال در دستور کار مراکز قرار دارد.
وی به مهمترین برنامه های تابستان 99 در شبکه شما اشاره کرد و افزود: برنامه‌های صبحگاهی از استان‌های البرز، مهاباد و زنجان با رویکرد اطلاع‌رسانی و آموزشی، ایجاد روحیه نشاط، گزارش‌های متنوع از مناطق مختلف هر روز ساعت 8 روی آنتن می‌رود، همچنین برنامه‌های پزشکی از استان‌های کردستان، گلستان و اصفهان با هدف پرداخت به پیشگیری و درمان بیماری‌ها به خصوص بیماری کرونا ساعت 9 هر روز پخش خواهد شد.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها خاطرنشان کرد: برنامه کودک گلدونه از استان مرکزی برای مخاطبان کودک با هدف آموزش آموزه و مفاهیم اخلاقی و ایجاد فضای شادی و نشاط و سرگرمی طی روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه ساعت 16:30 برای پخش از شبکه شما در نظر گرفته شده است.
فاطمی به دیگر برنامه‌های تابستانی شبکه شما پرداخت و ادامه داد: پخش مسابقات زنده لیگ برتر، برنامه رادیویی شب‌های ایران، مجموعه مستند وطنم تو آفتابی، مستند گردشگری ریگ پلان، مجموعه مستند گردشگری جغرافیای کمتر دیده شده و برنامه‌های فارسی پاس و حق شما شامل آیتم‌های کوتاه حقوقی، از دیگر برنامه‌های این شبکه به شمار می‌روند.
رئیس مرکز سیمای استان‌ها در ادامه به برنامه‌های تابستانی رادیوهای استانی در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: در اداره کل صدای استان‌ها با توجه به ادامه پویش موج همدلی و متناسب با مناسبت‌های مختلف در سه ماهه تابستان سال 99 در کنداکتور مراکز محورها و برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.
وی گفت: برنامه‌سازی مفرح و شاد با رویکرد مسابقه و تفریحی سرگرمی در آخر هفته‌ها و تعطیلات به مدت  264 ساعت، طراحی برنامه مشاهیر استان و مستند، با هدف آشنایی مخاطبان با مشاهیر استان به مدت 66 ساعت، تولید و پخش برنامه  شعر و موسیقی  با حضور شاعران و نویسندگان استان 742 ساعت و ارتباط با شنوندگان دائمی در فواصل پخش و گفت‌وگو با آنها از جمله این برنامه‌ها هستند.
فاطمی از راه‌اندازی، طراحی و بارگذاری پویش هر‌مخاطب یک کتاب و تشویق مردم به کتابخوانی با اهدای جایزه، در برنامه‌ها و رادیو نما در 33مرکز خبر داد.