پرنده‌طلایی روی گنبد طلا

پرنده‌طلایی روی گنبد طلا


انیمیشن «پرنده‌طلایی» از تولیدات مرکز پویانمایی صبا در ایام میلاد باسعادت امام هشتم هر روز ساعت 18 از شبکه نهال به روی آنتن می‌رود.
به گزارش جام‌جم، مجموعه انیمیشن «پرنده‌طلایی»  به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجید شاکری با تکنیک سه‌بعدی برای گروه سنی کودک و نوجوان در 14 قسمت ساخته ‌شده است و محور اصلی آن در رابطه با آشنایی بیشتر مخاطبان با امام‌رضا(ع)  و نمایش صفات پسندیده اخلاقی همچون ایثار، استقامت، نوع‌دوستی، مهربانی و رحمت ایشان است.
این داستان به قلم نژلا نوشیروانی درباره کبوتری به نام توفان است که درپی یافتن دوستانش که شهر خود را به مقصد مکانی دوردست در مشرق ترک کرده‌اند پرواز می‌کند. پرندگان باور داشتند که در سرزمین شرق، مکانی وجود دارد که همه کبوترها در آرامش و خوشبختی و به دور از اذیت و آزار انسان‌های بی‌توجه و سنگدل زندگی می‌کنند.
توفان (شخصیت اصلی داستان) که ابتدا وجود چنین جایی را باور ندارد تنها به قصد پیداکردن و بازگرداندن دوستان خود راهی آن مکان دوردست شده و  در مسیر با ماجراهای متعددی روبه‌رو می‌شود. در این بین دو کلاغ شرور که از او کینه به دل گرفته‌اند وی را تعقیب کرده و موجب دردسرهایی برایش می‌شوند. هر چه جلوتر می‌رود درپی رسیدن به آن سرزمین رمزآلود کنجکاوتر می‌شود. کم‌کم او خود نیز برای پیداکردن آن سرزمین
مصمم‌تر می‌شود.
 درنهایت او با تلاش فراوان و با وجود تحمل سختی‌های بسیار به آن شهر مقدس می‌رسد و دوستان خود را نیز آنجا پیدا می‌کند. توفان قبل از رسیدن به حرم آقای مهربان به دام یک کفترباز می‌افتد ولی ....