شیوع کرونا، هواپیمایی امارات را زمینگیر کرد

شیوع کرونا، هواپیمایی امارات را زمینگیر کرد


هواپیمایی امارات اعلام کرده است حدود ۶۵۰ هزار مورد بازپرداخت پول بلیت به ارزش حدود 9/1 میلیارد درهم (۵۱۷میلیون پوند) در دو ماه گذشته داشته ‌است.
به گزارش ایندیپندنت، این شرکت هواپیمایی همچون سایر خطوط هوایی، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، با کمبود مسافر مواجه شد و مسیرهای پروازی و تعداد پروازهایش را کاهش داد. به‌گفته عدنان کاظم، مدیر تجاری خطوط هوایی امارات، این شرکت در دو ماه آینده ۵۰۰ هزار مورد بازپرداخت دیگر را انجام خواهد داد.
با اعمال قوانین محدودیت پرواز از سوی امارات متحده عربی، هواپیمایی امارات اواخر ماه مارس پروازهایش را تعلیق کرد. اوایل ماه آوریل پروازهای این شرکت هوایی به مقاصدی بسیار محدود از سرگرفته شد. ۲۱ ماه می، پروازهای عادی امارات به ۹ مقصد به حالت عادی برگشت و تا ۱۵ ژوئن پروازها به ۲۹ مقصد از سرگرفته شد.درحالی‌که ورود به امارات متحده عربی مجاز نبود. مسافرانی که از آسیا به اروپا یا از استرالیا به اروپا می‌رفتند، می‌توانستند از طریق دبی ترانزیت داشته باشند.
امارات دارای یکی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی دنیاست که پروازهایی با مسافت طولانی دارد. این شرکت هواپیمایی هفته آخر ژوئن اعلام کرد که سوپرجامبو هواپیمای A380 که بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری دنیاست را به خدمت برمی‌گرداند. این هواپیما در مسیرهای دبی به فرودگاه هیثروی لندن و دبی به پاریس از ۱۵ جولای پرواز خواهد داشت.