نسخه Pdf

مخصوص تابستان

طرز تهیه ترشی هفت میوه

مخصوص تابستان

تابستان است و میوه‌های خوش آب و رنگش. خیلی از ما روزهای گرم و طاقت‌فرسای تابستان را با کمک همین میوه‌های خوشمزه سر می‌کنیم. این میوه‌ها معمولا فرآوری هم می‌شوند و طی یک عملیات نسبتا ساده به خوراکی‌های خوشمزه‌ای مثل مربا، لواشک، شربت، بستنی و البته ترشی تبدیل می‌شوند.

مواد لازم
 
هلو
 شلیل
 انبه
 سیب گلاب
 توت فرنگی
 زردآلو
 آلوسیاه
 سرکه ترجیحا سفید یا سیب: به میزان لازم 
 نمک و فلفل: به میزان لازم

 طرز تهیه
ابتدا همه میوه‌ها را شسته و آنهایی که لازم است پوست‌کنده، هسته آنها را جداکرده و خرد می‌کنیم. حتما از میوه‌های سالم و سفت استفاده کنید تا ترشی بهتری حاصل شود. همچنین سعی کنید بیشتر از میوه‌های بدون هسته استفاده کنید تا موقع پختن و خوردن راحت‌تر باشید.
سپس میوه‌های خرد شده را روی دستمال تمیزی پهن کرده و در معرض هوا قرار می‌دهیم تا آب آنها گرفته شده و تقریبا خشک شوند. این کار باعث طول عمر ترشی شده و دیرتر کپک زده یا خراب می‌شود. ظرف شیشه‌ای یا سفال تمیز و خشکی را درنظر گرفته و تکه‌های میوه را تا نصفه در آن ریخته و سرکه را در ظرف دیگری با نمک و فلفل مخلوط کرده و روی آنها می‌ریزیم به طوری که کاملا روی تکه‌های میوه را بگیرد. در ظرف را محکم بسته و در جای خنکی مانند یخچال قرار داده و بعد از چند روز با غذاهای مختلف سرو کنید.

نکات آشپزی
میوه‌ها را بنا به ذائقه و میل‌تان کم،‌ زیاد یا از انواع مختلف استفاده کنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر سعی کنید بیشتر از میوه‌های شیرین استفاده کنید.
​​​​​​​
ضمیمه قفسه کتاب