کشتی تفریحی وطنی بوشهری‌ها

کشتی تفریحی وطنی بوشهری‌ها


بحث گردشگری دریایی چند سالی می‌شود در کشورمان مطرح شده و هر بار متولیان گردشگری یکی از سواحل شمالی یا جنوبی از تلاش و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این نوع گردشگری سخن به میان می‌آورند. حتی بارها موضوع خرید کشتی‌های تفریحی و استقرار آنها در آب‌های شمال و جنوب مطرح شد که البته به دلایل نامعلوم ظاهرا به سرانجام دلخواه نرسید و به قولی عاقبتش آنچنان که باید ختم به خیر نشد.
به عبارتی کشتی گردشگری دریایی هیچ‌گاه آب‌های کشورمان را نشکافت و این بخش مغفول را به رونق نرساند.
حالا انگار هنرمندان جنوبی خود دست به کار شده‌اند تا کشتی توریستی ـ تفریحی بسازند و آن را به آب‌هایشان بیندازند. این را سکینه سالاری، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری بوشهر گفته و در توضیح بیشترش افزوده: این کشتی با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال ساخت است که بخشی از اعتبار این پروژه از طریق تسهیلات تأمین خواهدشد.
سالاری گفته با توجه به ظرفیت 280 نفری این کشتی و بخش بزرگ سرو غذا و رستوران، می‌تواند یک زیرساخت مناسب برای توسعه گردشگری دریایی بوشهر باشد.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری بوشهر می‌گوید: مراحل قالب‌گیری از دی‌ماه 98 آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد. البته فقط بحث رونق گردشگری دریایی نیست، بحث همیشه مهم اشتغال‌زایی هم هست چراکه با راه‌اندازی و شروع به‌کار این کشتی برای 13 نفر در قالب خدمه و آشپز به‌طور مستقیم  موقعیت شغلی ایجاد خواهد شد./ جام جم دیلی