نسخه Pdf

نمایش عجیب دیوالوری‌ها

مروری بر چهارمین كنفرانس خبری دیوالور دیجیتال

نمایش عجیب دیوالوری‌ها

«دیوالور دایركت»، نامی است كه ناشر خوشنام بازی‌های مستقل، برای چهارمین قسمت از شبه‌كنفرانس عجیب خود در نظر گرفته است. این كنفرانس كه همیشه در جریان نمایشگاه E3 لس‌آنجلس برگزار می‌شد، با تعویق این رویداد به زمانی دیگر موكول شد. حالا نوبت آن رسیده تا آنچه را در نمایش چهل و چند دقیقه‌ای دیوالوری‌ها دیده‌ایم، قضاوت كنیم. سعی كردیم با توجه به محدودیت‌های حجم مطالب، فقط سراغ عناوین معرفی شده برویم و حواشی كنفرانس را فراموش كنیم. خیالتان راحت، امسال هم شاهد ایده‌های دیوانه‌وار تیم بازاریابی دیوالور بودیم و باز هم یك شو كوتاه، اما ابزورد را تماشا كردیم. شویی كه البته به‌نظر می‌رسد به‌اندازه روزهای اول خود، برای فعالان صنعت بازی جذابیت ندارد.

امیر گلخانی / روزنامه‌نگار و منتقد بازی

   خط و نشان سامورایی
كار با نمایش جدیدترین ساخته فلایینگ وایلد‌هاگ، یعنی Shadow Warrior 3  آغاز شد. همان‌طور كه انتظار می‌رفت، نسخه سوم از همه نظر جاه‌طلبانه‌تر و البته خشن‌تر از نیاكان خود است. استفاده از تله‌های محیطی خشونت افسارگسیخته بازی، آن را برای هواداران قدیمی جذاب‌تر می‌كند. باید سال آینده میلادی منتظر بازی باشیم و تا آن زمان، به‌نظر می‌رسد جلوه‌های بصری بازی نیز پولیش‌تر و كامل‌تر از خروجی امروز باشند.
در ادامه، با فضایی طرف هستیم كه هیچ شباهتی به نمایش قبلی ندارد. این بار شوهی یوشیدای دوست‌داشتنی از تیم بازی‌های مستقل پلی‌استیشن، خبر از عرضهFall Guys  طی یك ماه آینده می‌دهد. بازی علاوه بر پلی‌استیشن۴، در اختیار كاربران استیم نیز قرار می‌گیرد. یك ماجراجویی جذاب و البته پر از اتفاقات خنده‌دار كه قطعا می‌تواند برای دوستداران پارتی‌گیم‌ها و عناوین كوآپ، ساعات خوشی را رقم بزند.
بعد از یوشیدا، نوبت به فیل اسپنسر از برند اكس‌باكس رسید. او با معرفیCarrion  و اعلام تاریخ عرضه ۲۳ جولای، از اضافه شدن این بازی در روز عرضه به فهرست عناوین اكس‌باكس گیم‌پس خبر داد. البته كه اكس‌باكس وان تنها میزبان بازی نخواهد بود و مالكان نینتندو سوئیچ و رایانه‌های شخصی نیز بازی را تجربه می‌كنند. این‌بار و در جریان Carrion، گیمر در نقش هیولای قصه قرار می‌گیرد و دشمنان نگون‌بخت مسیر خود را تكه و پاره می‌كند.
   برای عاشقان پیكسل‌آرت و یك دوست قدیمی!
دقایق پایانی كنفرانس به یك عنوان پیكسل‌آرت با نام Olija رسیدیم. اثری كه همه چیز در آن به یك‌هارپون (نیزه) و ماجراجویی‌های قهرمان بازی، فارادای ختم می‌شود. نكته جالب توجه آن است كه بازی زمان نمایش تریلر به‌صورت همزمان روی نینتندو سوئیچ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفت و حالا می‌توان با جزئیات بیشتری در رابطه با آن صحبت كرد. 
حسن ختام نمایش‌های دیوالور دایركت، یك دوست قدیمی برای دوستداران رایانه‌های شخصی و البته اكشن‌های دیوانه‌وار آن است. آنهایی كه این روزها باDoom Etenal  سرگرم‌بودند؛ اما یك دوست قدیمی دیگر هم دارند تا ۲۰۲۰ میلادی به یكی از بهترین سال‌هایشان تبدیل شود.
آخرین نمایش كنفرانس، چیزی نبود جز چهارمین نسخه از سری
Serious Sam؛ بازی‌ای كه با پس‌وندPlanet Badass شناخته می‌شود. كماكان و درست مثل نسخه‌های پیشین، بازی ابتدا روی رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود و ـ احتمالا ـ در آینده نزدیك شاهد عرضه نسخه‌های كنسولی خواهیم بود. همان‌طور كه پیش‌تر اعلام شده بود، این نسخه پیش‌درآمدی بر
Serious Sam 3: BFE  است و همچنان سم باید به شیوه غیرمتعارف خود بشریت را از آنچه گرفتارش شده، نجات دهد.
شبه‌كنفرانس دیوالور با نمایش این عناوین به پایان رسید. آنچه دیدیم، تفاوت چندانی با لاین‌آپ سال‌های گذشته شركت نداشت و همچنان تمركز روی فرم اجرا و برگزاری رویداد بود. واكنش‌ها و بازخوردها به‌این رویداد، خبر از آن می‌دهد كه دیوالور برای حفظ روند رو به رشد خود در آینده، نیازمند یك تغییر اساسی است. تغییری كه شاید از قالب كنونی كنفرانس‌هایش خارج شود.