عزای حسینی را باشکوه‌تر برگزار می‌کنیم

در آیین رونمایی از شعار اربعین 1399 مطرح شد

عزای حسینی را باشکوه‌تر برگزار می‌کنیم



 آیین رونمایی از شعار اربعین 99 روز گذشته با حضور دکتر شاه‌آبادی، حجت‌الاسلام نواب(نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت) و جمعی از مدیران رادیو در سالن اجتماعات معاونت صدا برگزار شد.
در این مراسم اشتری مدیرکل بازرسی و بررسی‌های عمومی، رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت، ایزدی مدیر شبکه رادیو قرآن، انوشه نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و خالد عبدالحمید نماینده سفارت عراق در ایران، کبابیان مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاونت صدا و فاتحی مدیر رادیو اربعین حضور داشتند. در ابتدای مراسم کلیپی از شهید سردار سلیمانی پخش شد و فاتحی آغازکننده مراسم بود و ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: این مراسم به همت ستاد اربعین برگزار می‌شود و رادیو میزبان است.
در ادامه حجت‌الاسلام نواب با یادی از شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس درباره ویژگی‌های شعار با ذکر حدیثی از پیامبر عنوان کرد: اولین ویژگی شعار این است که باید نام خدا را به همراه داشته‌ باشد. ویژگی دیگر انرژی زا بودن آن است و این‌که باید به شنوندگان انرژی منتقل کند. ویژگی دیگر هم هدایتگر بودن آن است که باید در آن محتوای هدایتی وجود داشته‌باشد.
وی در ادامه بیان کرد: شعار باید آرمانی و ارزشی باشد و نگاهی به آینده داشته‌باشد، ضمن این‌که فعال و پویا باشد و همچنین وحدت‌آفرین و ایجاد همبستگی کند.
نواب همچنین با ذکر احادیثی از حضرت علی (ع) افزود: در روایات هست که شعار اسلام، سلام است که ایجاد همدلی می‌کند. شعار اربعین امسال هم این است که ما امام حسین(ع) و راهش و کربلایش را فراموش نمی‌کنیم.
پس از صحبت‌های وی، کلیپی از رادیو اربعین پخش شد و حاج محسن طاهری نیز به مناسبت میلاد امام‌هادی(ع) مدیحه‌سرایی کرد.
دکتر شاه‌آبادی، معاون صدا درباره شعار رادیو اربعین گفت: حرکت اربعین یک اقدام بزرگ و ارزشمندی است که گرچه قدمت بسیاری دارد اما راهپیمایی‌های چندسال گذشته مخصوصا سال‌های اخیر و حضور میلیونی رنگ و بوی خاص و حال و هوای دیگری به فضا داد.
وی همچنین افزود: امسال به خاطر کرونا شرایط متفاوت است و ایام عزای حسینی و ماه محرم و مراسم اربعین به نوعی متفاوت برگزار خواهد شد. با این حال همچنان مردم با نام و یاد حسین زندگی و حرکت می‌کنند. بنابراین هیچ چیز نمی‌تواند امام‌حسین(ع) را از این مردم جدا کند. اما باید مهارتی داشته‌باشیم که بتوانیم این شکل همیشگی را به شکل نوین تبدیل کنیم.
شاه‌آبادی ادامه داد: صدای جمهور اسلامی زبان جمهوری اسلامی است و به وظایف خود در این راه عمل می‌کند. عشق و علاقه مردم برای همه ما تعهدآور است؛ ضمن این‌که مردم ایران متحد هستند که عزای حسینی را با شکوه‌تر و با رعایت اصول بهداشتی برگزار کنیم. خانه‌هایمان را به حسینیه تبدیل خواهیم ‌کرد. شاید پیاده‌روی اربعین امسال محقق نشود، اما باید در این زمینه جایگزین‌های درستی داشته‌ باشیم تا دل‌های عاشقان را روانه کربلا کنیم که در این راستا رسانه ملی نقش مهمی دارد. وی در پایان نیز درباره رادیو اربعین توضیح داد: رادیو اربعین از ابتدای ماه صفر آغاز به کار خواهدکرد. امیدواریم راوی صادقی در این بین باشیم. رادیو اربعین هر ساله حال و هوای مردم ایران را که از سفر اربعین جا مانده‌ بودند، به مردم جهان مخابره می‌کرد و حال و هوای راهپیمایان را نیز به دیگران منتقل می‌کرد. اما امسال برای همه کار جدید می‌کنیم. برنامه‌سازان ما باید خلاقیت داشته ‌باشند تا امسال رادیو اربعین متفاوتی داشته ‌باشیم. شعار اربعین امسال «خدایا ما حسین را دوست داریم» است که در پایان مراسم رونمایی شد.