اخـراج ســاری

تبعات حذف یووه از لیگ قهرمانان اروپا

اخـراج ســاری



انگار یوونتوسی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا طلسم شده‌اند. مدیران بیانکونری با آن همه سر و صدا کریس رونالدو را به تورین بردند تا با این ستاره پرتغالی بتوانند فاتح این جام شوند. اما تا به امروز تمام آرزوهای‌شان بر باد رفته است. فصل پیش آلگری گرچه برای هشتمین فصل پیاپی این تیم را قهرمان سریA کرد، اما حذف از UCL باعث شد مدیران یووه با این مربی ایتالیایی قطع همکاری کنند. آنها در ابتدای امسال به دنبال مائوریتسیو ساری رفتند که گرچه با چلسی در لیگ‌برتر به موفقیتی نرسید، اما توانست قهرمان لیگ اروپا شود.
با این حال، ساری هم نتوانست رویای رسیدن یووه به قهرمانی در این مسابقات را محقق کند و این بار لیون بود که حکم حذف بانوی پیر را امضا کرد. هنوز چند ساعت از این حذف دور از انتظار نگذشته بود که زمزمه اخراج ساری شنیده شد. پیش از شیوع ویروس کرونا، در این جور مواقع تماشاچیان بودند که با بالا بردن پلاکاردهای خود خواستار اخراج مربی‌شان می‌شدند؛ اما در غیاب تماشاچیان این رسانه‌های ایتالیایی بودند که این شایعه را بیش از پیش تقویت کردند و در نهایت هم خیلی زود به واقعیت تبدیل شد.
در همین راستا، نشریه ایتالیایی توتو اسپرت با تیتر « ساری برو »، به این موضوع پرداخت و نوشت:  «این شک شکست به تمام معنا برای ساری بود که نتوانست تاکتیک قابل توجهی برای تیمش ترسیم کند ». دیگر نشریه معتبر ایتالیا یعنی گازتا دلو اسپرت نیز با بیان این‌که جایگاه ساری روی نیمکت بیانکونری کاملا متزلزل شده، یک قدم جلوتر رفت و از گزینه‌های احتمالی برای جانشینی ساری  نام برد.  مساله اخراج ساری حتی به کنفرانس خبری بعد از بازی لیون نیز کشیده شد و واکنش تند ساری را به همراه داشت. وقتی یکی از خبرنگاران از او پرسید که با این نتیجه، هر لحظه ممکن است خبر اخراجش رسمی شود، ساری با عصبانیت گفت: «من فکر نمی‌کنم مدیران رده بالای تیم، براساس یک بازی تصمیم‌گیری کنند ».
با این وجود اسکای اسپورت بعدازظهر دیروز از اخراج مائوریتسیو ساری سخن به میان آورد و سایت باشگاه یوونتوس هم این خبر را تایید کرد.
به این ترتیب ساری تنها یک فصل در یوونتوس دوام آورد و باوجود قهرمانی در سری A از کار برکنار شد.از پوچتینو به عنوان جدی ترین گزینه برای جایگزینی ساری سخن به میان می آید.
رکورد شکنی رونالدو
ستاره بازی یووه و لیون بدون شک کریس رونالدو بود که هر دو گل بیانکونری را به تیم فرانسوی زد. با این دو گل، گل‌های CR7 برای یووه در یک فصل در تمام رقابت‌ها به عدد 37 رسید. به این ترتیب، ستاره پرتغالی اولین بازیکنی است که در طول یک فصل این تعداد گل برای یووه می‌زند. رکورد قبلی در اختیار فلیک برول بود که حدود 80 سال پیش در طول یک فصل، 36 گل برای یووه زده بود.