جشن قهرمانی برای ما تمام شد

سید جلال حسینی در گفت‌وگو با جام‌جم: اتفاقات مهم‌تری در انتظار ماست

جشن قهرمانی برای ما تمام شد

نقش سیدجلال حسینی در رقم خوردن چهارمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ‌بـرتـر به‌سادگی قابل باور است. شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که سیدجلال بیشتر از نصف رقابت‌های این فصل را از دست داده اما این بازیکن پا به سن گذاشته، حتی در رختکن و اردوها هم یک فرمانده است و در تمام رقابت‌های این فصل، کنار تیم بود تا به پرسپولیس آسیبی نرسد.
با کاپیتان این تیم به صحبت پرداختیم که می‌خوانید:
 سخت‌ترین فصل ممکن بود
در ابتدا، قهرمانی چهارم را به همه هواداران تیم‌مان تبریک می‌گویم و معتقدم اگر حمایت آنها در ورزشگاه‌ها و فضای مجازی نبود، امکان رقم خوردن این نتایج و رسیدن به قهرمانی هم میسر نمی‌شد. ما توانستیم امسال سخت‌ترین کار ممکن را انجام بدهیم و این دشوارترین فصل برای همه پرسپولیسی‌ها بود که با خیر و خوشی و قهرمانی به اتمام رسید.
 جشن تمام شد
با این‌که به قول شما رسانه‌ای‌ها، پوکر قهرمانی داشتیم و قبل از پایان فصل، جشن گرفتیم اما برای ما این جشن در همان ورزشگاه آزادی و دقایقی بعد از بازی با ذوب‌آهن تمام شد. ما کارهای بزرگ‌تری در پیش داریم که باید همه آنها را انجام بدهیم و به این قهرمانی برای پایان دادن به فصل نوزدهم، قانع نیستیم. کلی تلاش کردیم تا قهرمان لیگ شویم که این اتفاق افتاد و قهرمانی در فصلی که گذشت، خیلی به ما چسبید. روزهای بسیار سخت و دیدارهای دشواری را سپری کردیم اما حالا دیگر باید به مسائل مهم‌تری توجه کنیم.
 موفقیت،  سهم کسی است که بیشتر تلاش کند
من همیشه این اعتقاد را داشتم که وقتی یک مجموعه دست به دست هم بدهد و با هم، راهی را بسازد، حتما در انتها به موفقیت می‌رسد. در واقع موفقیت و قهرمانی سهم کسی است که بیشتر تلاش کند. بازیکنان پرسپولیس برای رسیدن به این قهرمانی، شبانه‌روز تلاش کردند و از خیلی از خوشی‌های‌شان زدند. رعایت همین پروتکل‌های بهداشتی هم واقعا سخت بود اما دیدید که همه ما از پس آن برآمدیم و در مجموع فصل، کنار هم ماندیم تا قهرمان شویم.
 نباید زود قانع شویم
من با این موضوع که بازیکنان‌مان بعد از کسب قهرمانی، همه چیز را تمام شده، بدانند کاملا مخالفم. ما هنوز جام‌حذفی را درپیش داریم و بعد از آن باید به رقابت‌های آسیایی بازگردیم. هر دوی این تورنمنت‌ها برای‌مان اهمیت دارد. حتی در ادامه لیگ، هنوز دو دیدار دیگر باقی مانده که برای رسیدن به یک رکورد جاودانه و جذاب، به پیروزی در هر دو بازی فکر می‌کنیم. باید هم این طور باشد زیرا تماشاگران و هواداران همیشه از ما برد و موفقیت طلب می‌کنند و البته حق‌شان هم هست. همه زندگی آنها، در همین فوتبال و طرفداری از پرسپولیس خلاصه می‌شود.
 باید به این بازیکنان افتخار کنیم
من به عنوان کاپیتان تیم، وظیفه خودم می‌دانم از همه بازیکنان تشکر کنم. همه بچه‌ها برای این‌که در فصل جاری قهرمان شویم، تلاش زیادی داشتند که نباید به راحتی از کنارش عبور کرد. در یک کلام بگوییم که پرسپولیس بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد. شاید هر کدام از اینها اگر در تیم دیگری باشند، بتوانند برای آن تیم موفقیت‌های زیادی کسب کنند اما حالا این همه بازیکن خوب را یکجا در پرسپولیس داریم و باید به این بچه‌ها افتخار کنیم.
 همه بازیکنان را حفظ کنند
موضوعی که من همیشه در موردش صحبت کرده‌ام، به حفظ اسکلت اصلی تیم و البته همه بازیکنان برمی‌گردد. ما مسائل و حواشی زیادی را در این فصل پشت سر گذاشتیم. شما از تغییر مدیریت باشگاه بگیرید تا تغییرات در کادرفنی. هر کدام از این مسائل می‌توانست پرسپولیس را دچار حاشیه‌های بیشتری کند اما برای ما اتفاقات خوبی افتاد چون همدل و متحد بودیم و در نهایت هم به خواسته‌ها و اهدافی که داشتیم، رسیدیم. این موضوع، قدرت پرسپولیس را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهیم تیم قدرتمندی در فصل آینده داشته باشیم، به عقیده من باید همه بازیکنان را حفظ کنند. ما با این تیم می‌توانیم در آسیا هم موفق عمل کنیم و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.