لزوم رصد تحرکات دشمنان منطقه

لزوم رصد تحرکات دشمنان منطقه

نجدت انزور نایب رئیس پارلمان سوریه


میان تحولات لبنان و سوریه، نوعی پیوستگی خاص وجود دارد. معمولا در اتاق‌های فكر و حوزه سیاست خارجی آمریكا و رژیم صهیونیستی، تحولات دمشق و بیروت در كنار یكدیگر و حتی توسط یك گروه خاص (كه بر منطقه موسوم به شامات تمركز می‌كند) بررسی می‌شود.
یكی از اصلی‌ترین اهداف آمریكا، رژیم صهیونیستی و فرانسه در ایجاد و استمرار بحران‌های پایدار در لبنان، تاثیرگذاری مستقیم بر روی معادلات سوریه است. پس از شكست داعش و گروه‌های تروریستی و تكفیری در سوریه توسط جبهه مقاومت، مقامات غربی و صهیونیستی تلاش كرده‌اند دو كشور سوریه و لبنان را به صورت همزمان هدف قرار دهند.
پس از نقشی كه حزب‌ا... در پیروزی بزرگ بر داعش در منطقه القلمون ایفا كرد، بسیاری از گروه‌های وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی در لبنان شرمنده و متوجه شدند مقاومت اسلامی لبنان، جان خود را در دست گرفته و برای حفظ این كشور و منطقه از خطر تروریسم تكفیری، داعش را سرنگون کرده است. با این حال توطئه‌های واشنگتن، تل‌آویو و مهره‌های آنها در قبال دو كشور سوریه و لبنان همچنان ادامه دارد. آنها همواره سعی كرده‌اند از انسجام و پیوستگی میان بیروت و دمشق استفاده كرده و به صورت همزمان هر دو طرف را ناامن کتند. محور مقاومت، به یكپارچگی سوریه و لبنان می‌اندیشد و این موضوع، سبب شده مخالفان اتحاد و امنیت این دو كشور و پیوستگی محور مقاومت، سعی كنند به هر نحو ممكن این زنجیره مستحكم را از بین ببرند.  بدون شک محور مقاومت نقشه‌های غرب  و رژیم صهیونیستی را در منطقه رصد کرده و بر اساس همین نگاه و رصد عمیق،‌نقشه‌ها و طرح‌های  راهبردی و تاکتیکی آنها را متوقف می سازد. همگان به یاد دارند که اتحاد سوریه،‌ایران،‌حزب الله و دیگر اضلاع محور مقاومت چگونه توانست معادلات منطقه را به ضرر دشمنانی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی بر هم زند. در حال حاضر نیز  این رصد به صورتی عمیق و آگاهانه صورت می گیرد.  نباید فراموش کرد که پس از شکست تروریستهای داعش در سوریه و منطقه غرب آسیا،‌توطئه‌های واشنگتن و تل آویو متوقف نشده و ادامه دارد.نمادها و مصادیق این توطئه‌ها را امروز در سرتاسر منطقه مشاهده می کنیم. بدیهی است که آنچه این توطئه‌ها را خنثی می کند پیوستگی محور مقاومت در برابر دشمنان منطقه است. این پیوستگی در حال حاضر به وضوح و به بهترین نحو ممکن وجود دارد. بدون شک،‌پیروزی در آینده از آن ملتهای منطقه خواهد بود.