اتصال بیش از هزار مدرسه هرمزگان به شبکه ملی اینترنت

اتصال بیش از هزار مدرسه هرمزگان به شبکه ملی اینترنت


کرونا دغدغه بزرگ اولیا برای تحصیل فرزندان‌شان در سال تحصیلی جدید است؛ مخصوصا در استان‌هایی که از نظر شیوع این ویروس در وضعیت قرمز قرار دارند. همین نگرانی باعث شده مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بگوید، آموزش حضوری یا غیرحضوری دانش‌آموزان هرمزگانی در سال تحصیلی جدید به شرایط شیوع ویروس کرونا و وضعیت استان بستگی دارد.
موسی دادی زاده در توضیح بیشتر می‌گوید: درصورتی‌که استان هرمزگان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار بگیرد، آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری و با استفاده از سامانه شاد و فعالیت‌های فوق‌برنامه خواهد بود.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، در صورت حاکم بودن وضع زرد در استان، نیمی از وقت کلاس به‌صورت حضوری خواهدبود و نیمی دیگر برای حل تمرین‌ها به‌صورت مجازی یا در سامانه شاد برگزار می‌شود و در صورت حاکم بودن وضع قرمز بیماری کرونا در استان، همه کلاس‌های درس دانش‌آموزان به‌صورت غیرحضوری و در سامانه شاد یا فضای مجازی برگزار خواهد شد. دادی زاده در ادامه از اتصال بیش از هزار مدرسه استان به شبکه ملی اینترنت خبر می‌دهد و می‌گوید: از ۳۴۰۰ مدرسه استان، 3000 مدرسه تا پایان مردادماه به شبکه ملی اینترنت متصل خواهند شد. مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان می‌افزاید: هفته گذشته ۱۸مدرسه در روستاهای سخت‌گذر شهرستان بشاگرد به شبکه ملی اینترنت متصل شدند، اما بنا بر اعلام شرکت مخابرات هنوز در ۴۰۶مدرسه، امکان پوشش اینترنت وجود ندارد؛ در این مدارس که بیشتر با جمعیت ۵ تا ۱۰ نفر هستند، درس‌نامه توزیع می‌شود. /ایسنا