نسخه Pdf

همدستی دو هوو  برای سرقت طلا

سارقان کش‌رو چگونه از طلافروشی‌ها دزدی می‌کنند

همدستی دو هوو برای سرقت طلا

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت

به تازگی همكارانم در اداره هفدهم پلیس آگاهی موفق به دستگیری باند خانوادگی سرقت از طلافروشی‌ها شده اند. شگرد این سارقان به این شكل بوده كه به صورت دو یا سه نفره وارد طلافروشی شده و اعلام می كردند قصد خرید گوشواره دارند و سپس با امتحان كردن گوشواره‌های متعدد از غفلت فروشنده استفاده کرده و اقدام به سرقت گوشواره می کردند .  این باند خانوادگی كه متشكل از شوهر و خواهر شوهر و دو هوو هستند تاكنون بیش بر 10 میلیارد ریال از طلافروشی‌ها سرقت کرده اند و هر دو هوو دارای سابقه دستگیری و زندان به دلیل سرقت به همین شیوه و شگرد هستند . متهمان در جریان تحقیقات مدعی شدند سه نفری وارد مغازه شده و چند سرویس را انتخاب کرده و دو نفر دیگر حواس فروشنده را پرت کرده و نفر سوم به کش‌روزنی طلا می‌پرداخت. روش کش‌رو زنی شگردی است که در آن متهمان طلا را بدون این‌که طلافروش متوجه شود، برمی‌دارند. با توجه به این كه نكته اصلی در موفقیت این افراد در سرقت بهره‌گیری از غفلت فروشنده است به طلافروشان توصیه می شود برای جلوگیری از وقوع هرگونه سرقت به خصوص به شیوه کش روی به توصیه‌های زیر عمل کنند: 
 اگر در فروشگاه خود فروشنده جوان و کم تجربه دارید دقت کنید بعضی زنان معلوم الحال با استفاده از فریبکاری زنانه خود سعی نكنند حواس فروشنده شما را پرت کرده و سرقت را انجام دهند.
 با نصب کلید برقی رفت و آمد مشتریان به داخل وخارج از فروشگاه را در کنترل خود قرار دهید.همچنین  چشمی دوربین مداربسته نباید در معرض دید و دسترس باشد .
 ممکن است بعضی افراد با چند خرید خوب قصد جلب اعتماد شما را داشته باشند و در اجرای آخرین نقشه خود به هر دلیلی از پرداخت وجه خودداری کنند و با دادن چک  یا این وعده که به زودی مبلغ مورد نظر را پرداخت می کنند، پس از بردن طلاها دیگر باز نگردند و کلاهبرداری کنند.
 اگر به بعضی مشتریان خود اعتماد کامل دارید و اجناس زیادی را جلوی آنها گذاشته اید دقت کنید بعضی سارقان از حواس پرتی شما ونا آگاهی مشتری شما سوءاستفاده کرده، اقدام به سرقت به طور مخفیانه و یا جابه جایی با اجناس مشابه بدل و یا کم ارزش‌تر می کنند.
 هنگام چیدن ویترین هرگز افراد غریبه را حتی اگر قصد خرید داشته باشند به داخل مغازه راه ندهید. زیرا این حالت برای سارقان بهترین زمان است که می توانند تمام طلاها را یکجا و بدون اتلاف وقت سرقت کنند.
   شگرد دیگر سارقان این است که با به دام انداختن زنان ساده لوح و وعده‌های دروغین خرید ازدواج نزد شما آمده، پس از امتحان کردن چند جنس و به بهانه صحبت با تلفن همراه یا دیدن اجناس دیگر پشت ویترین به تنهایی با طلاها بیرون رفته و تصور شما این است که زن داخل مغازه همسر آن فرد است. درحالی که سارق به همراه طلاها پا به فرار گذاشته است و شما مانده اید و زن مورد نظر که کوچکترین اطلاعاتی هم از فرد سارق ندارد.
 پیشخوان داخل فروشگاه باید طوری باشد که از سمت مشتری نتوان با دراز کردن دست از داخل ویترین اقدام به سرقت کرد. در این مواقع سارقان به طور گروهی اقدام به سرقت می کنند. بدین صورت که چندین نفرحواس فروشنده که تنها می باشد را پرت می کنند و شخص دیگر دست خود رادراز کرده، اقدام به سرقت می کند. همچنین دیده شده سارقان با آموزش کودکان خردسال ابتدا فروشنده را به سمت نقطه خاصی از فروشگاه می برند و ضمن سؤال پیچ کردن فروشنده ،کودک را به پشت پیشخوان می فرستند تا سرقت خود را به کمک کودک عملی کنند.
ضمیمه قاب کوچک