حكم قصاص قاتل پیرزن بعد از 33 سال صادر شد

حكم قصاص قاتل پیرزن بعد از 33 سال صادر شد

مرد میانسال كه 33 سال قبل پیرزن همسایه را به قتل رسانده بود، با حكم قضات دادگاه كیفری استان تهران به قصاص محكوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رامین 51ساله، 33 سال قبل وقتی كه ۱۸سال داشت، پیرزن همسایه را با انگیزه دزدیدن پول‌هایش كشت و گریخت و پلیس نتوانست ردی از وی پیدا كند.رامین كه زندگی مخفیانه را در پیش گرفته و در این سال‌ها صاحب همسر و دو فرزند شده است، سرانجام دوم تیرماه سال ۹۶ مقابل آژانسی كه در آن با ماشین كار می‌كرد، در شرق تهران ردیابی و بازداشت شد و به قتل اعتراف كرد.
متهم درباره جنایت گفت: زمانی كه ۱۸ ساله بودم به خانه خواهرم در عبدل‌آباد رفتم. از خواهرم شنیدم پیرزنی كه در همسایگی آنها زندگی می‌كند، وضع مالی خوبی دارد. یك روز كه مقابل در خانه نشسته بودم مردی را دیدم كه به مقابل در خانه پیرزن آمد و 250 هزار تومان به او پول داد. وسوسه شدم پول‌ها را سرقت كنم. یك ساعت بعد كه پیرزن از خانه بیرون آمد او را زیر نظر گرفتم و و‌قتی به خانه برگشت، به‌دنبال پیرزن وارد خانه شدم كه او مرا هل داد و روی زمین افتادم. یك چاقو روی زمین بود، آن را برداشتم و پنج ضربه به بدن او زدم كه جان باخت. هرچه خانه را گشتم پول را پیدا نكرده و فرار كردم. در این سال‌ها مخفیانه زندگی كرده و ازدواج كردم و صاحب فرزند شدم. می‌دانستم یك روز خون مقتول گرفتارم می‌كند. حالا از كار خود پشیمانم.
متهم پس از تكمیل تحقیقات در دادگاه كیفری محاكمه شد كه در این جلسه اولیای دم برای او درخواست قصاص كردند.متهم به قتل در دفاع از خود گفت: زمانی كه قتل را انجام دادم بچه بودم و تحت تاثیر افكار بچگانه‌ام مرتكب قتل شدم. حالا هم از كار خود پشیمانم. در این سال‌ها عذاب وجدان رهایم نمی‌كرد.
پس از دفاعیات متهم، قضات شعبه هفتم دادگاه كیفری یك استان تهران برای محاكمه وارد شور شده و مرد میانسال را به قصاص محكوم كردند.