فوتبال اروپا

فوتبال اروپا

در مسابقات شنبه‌شب فوتبال در لیگ‌های مطرح اروپایی، آمار و نتایجی ثبت شد که نگاهی کوتاه به مهم‌ترین آنها خالی از لطف نیست:
  در اولین بازی این فصل سری A ایتالیا، فیورنتینا توانست در خانه‌اش تورینو را با یک گل شکست دهد. این  برای اولین‌بار طی سه فصل گذشته در سری A است که اولین بازی فصل با پیروزی تیم میزبان تمام می‌شود.
کریستال‌پالاس  با شکست دادن منچستریونایتد توانست برای اولین‌بار در تاریخ خود، در دو بازی پیاپی شیاطین سرخ را شکست دهد. ویلفرد زاها نیز به اولین بازیکنی در این تیم تبدیل شد که توانسته دو گل به منچستریونایتد بزند.

در دو بازی اخیر لیدزیونایتد در لیگ‌برتر، 14 گل رد و بدل شده است. آخرین باری که یک تیم در دو هفته ابتدایی چنین آماری از خودش به جا بگذارد، وولورهمپتون در فصل 63-1962 بود.
در شب پیروزی 3 بر صفر دورتموند مقابل مونشن گلادباخ، بلینگام جود پاس گل دوم این تیم را داد. او با 17 سال و 82 روز، جوانترین بازیکن دورتموند طی 20 سال گذشته است که پاس گل داده است.

داوید دخیا در 18 پنالتی اخیری که علیه منچستر گرفته شده، موفق به مهار هیچ کدام نشده است. آخرین مهار پنالتی او به شش سال پیش و بازی مقابل اورتون
بر می‌گردد.
الکساندر لاکازت با گلزنی برای آرسنال در دیدار مقابل وستهام، تعداد گل‌هایش در ترکیب توپچی‌ها را به عدد 50 رساند. او بعد از تیری آنری، رابرت پیرس و اولیور ژیرو، چهارمین بازیکن فرانسوی آرسنال است که به این تعداد گل می‌رسد.
 
سلتاویگو با دو گل ایاگو آسپاس توانست والنسیا را شکست دهد. آسپاس با این دو گل، تعداد گل‌هایش برای سلتاویگو را به عدد 102 رساند. او با زدن 3 گل دیگر، به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه تبدیل می‌شود. همچنین طی 4 فصل گذشته لالیگا، آسپاس با 7 گل از روی ضربات آزاد، بعد از لیونل مسی با 19 گل، در رده دوم قرار دارد.