ساخت خانه وزنه‌برداری روی آب

چرخش 180 درجه‌ای آقای رئیس در مجمع سالانه

ساخت خانه وزنه‌برداری روی آب

علی مرادی، سال گذشته با این شعار که برای هر استان یک خانه وزنه‌برداری ساخته می‌شود، در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری برنده شد تا برای چهار سال دیگر بر مسند ریاست این فدراسیون تکیه بزند، اما حالا نه تنها حتی یک کلنگ برای ساخت خانه وزنه‌برداری به زمین زده نشده که مرادی می‌گوید مسائل عمرانی و تهیه تجهیزات بر عهده فدراسیون‌ها نیست!
علی مرادی؛ تابستان 98
مرداد سال گذشته و درست فردای روزی که وزارت ورزش حکم ریاست او را امضا کرد، علی مرادی در گفت‌وگو با ایرنا، بار دیگر از پروژه ساخت خانه‌های وزنه‌برداری حرف زد که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است: «در تلاشیم تا با همکاری «بنیاد برکت» تفاهم‌نامه‌ای به امضا برسانیم که در گام نخست، استان‌های کم برخوردار را صاحب خانه وزنه‌برداری کنیم و در ادامه این خانه‌ها را به تمام استان‌های ایران گسترش دهیم. خانه وزنه‌برداری برای هر استانی ایجاد می‌شود اما هیچ هزینه‌ای برای وزارت ورزش ندارد. برای تجهیز این خانه‌ها نیز با تولید‌کنندگان قرارداد امضا می‌کنیم تا از بهترین برند‌های داخلی استفاده کنیم. این کار هم توسعه ورزش است و هم حمایت از تولید داخلی که می‌تواند به رونق در لوازم مورد نیاز رشته وزنه‌برداری منجر شود.» مرادی این را هم گفت که؛ «در طرح توسعه پایدار یکی از مهم‌ترین اصول، استعدادیابی برای آینده این رشته است و یکی از کارکردهای دیگر خانه‌های وزنه‌برداری فراهم کردن پایگاه‌های مجهز برای استعدادیابی است.»
علی مرادی؛ تابستان 99
حالا بیش از یک سال از آن وعده‌ها می‌گذرد و جنس صحبت‌های رئیس فدراسیون وزنه برداری هم کاملا عوض شده است. دیروز مجمع سالانه فدراسیون وزنه‌برداری به صورت وبینار در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و علی مرادی، در حضور مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش درباره عملکرد یکساله این فدراسیون گفت: «ما تفاهم‌نامه ای با نهاد احسان برکت داشتیم. در این تفاهم‌نامه گفته شده در جهت رفع مشکلات تجهیزاتی و عمرانی کمک می‌کنند اما اعلام نشده چه زمانی این کار انجام می‌شود! برخی‌ها خرده گرفته بودند که باید بخشی از تجهیزات آماده می‌شد. برخی‌ها عنوان کرده‌اند چرا آقای مرادی گفته امسال انجام می‌شود در حالی که اصلا من چنین چیزی نگفتم. از طرفی اساسا مسائل عمرانی و تهیه تجهیزات بر عهده فدراسیون‌ها نیست و در شریط کنونی فقط باید قناعت پیشه کنیم!
مرادی که سال گذشته وعده داده بود برای تجهیز همان خانه‌ها با تولید‌کنندگان داخلی قرارداد امضا می‌کند، در حاشیه مجمع دیروز، تولیدکنندگان داخلی را هم به باد انتقاد گرفت و گفت: «ما از لحاظ تجهیزات مشکل داریم چون تولیدات داخلی فاقد استاندارد‌های جهانی است!»