موفقیت مستند آب و خاک در جشنواره اسلواکی 2020

موفقیت مستند آب و خاک در جشنواره اسلواکی 2020

مستند «آب و خاک» به نویسندگی و کارگردانی سعید شاه حسینی در جشنواره بین المللی آگروفیلم اسلولکی 2020 موفق به دریافت جایزه شد.



به گزارش جام جم، با توجه به راهبردهای نوین امور بین‌الملل سازمان صداوسیما، برای تبیین صحیح توانمندی‌های سازمان صداوسیما در سپهر جهانی رسانه، از ابتدای سال جاری با سیاستگذاری اثربخش در حوزه جشنواره‌های بین‌المللی، آثار ارزشمند تولیدشده در این سازمان شناسایی و متناسب با ظرفیت مسیر حضور در رویدادهای جهانی دنبال شده است.
 در همین چارچوب طی ماه‌های گذشته، مستند «آب‌وخاک» از تولیدات معاونت امور استان‌ها در شبکه آفتاب استان مرکزی توسط داوران و کارشناسان امور بین‌الملل انتخاب و متناسب با موضوع که در حوزه محیط‌زیست تبیین شده است به جشنواره بین‌المللی آگروفیلم اسلواکی ارسال گردید.
از میان آثار ارسال به این جشنواره، این مستند بنا بر انتخاب موضوع مناسب، ساخت و روایت خاص در ارتباط با مخاطب موفق به کسب جایزه رئیس دانشگاه فنی زولن در جشنواره بین‌المللی AGROFILM کشور اسلواکی شده است.
جشنواره بین‌المللی آگروفیلم باهدف آگاهی بخشی در مورد آخرین یافته‌های علوم و تحقیقات، توسعه و فنآوری در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی، مشکلات مناطق روستایی، حفاظت و احیای منابع طبیعی و ایجاد چشم‌اندازی برای بهبود کیفیت زندگی از سال 1981 در اسلواکی شروع به فعالیت کرده است.
سی و ششمین دوره این رویداد بین‌المللی با همکاری مؤسسات پژوهشی، دانشگاه‌های اسلواکی و سازمان‌های بین‌المللی در شهر نیترای اسلواکی برگزار می‌شود.
اهدای جوایز و نمایش آثار برگزیده 18 مهرماه خواهد بود. مستند آب‌وخاک به کارگردانی و نویسندگی سعید شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی علی صیدی تلاش دارد با زبانی متفاوت با مخاطب از درک طبیعت سخن گوید.
جغرافیایی این مجموعه، استان مرکزی است اما به سبب انتخاب موضوع درواقع مرزی برای محدودیت ندارد. هر قسمت از این مجموعه داستانی دارد درباره  عنصری از طبیعت و درباره رابطه انسان با محیط که موضوعات از زاویه دید عناصر طبیعت روایت می شود.