فونیکس بدمن 50 میلیون دلاری!

«ژوكر» صاحب 2 دنباله می‌شود

فونیکس بدمن 50 میلیون دلاری!

 اگر همه چیز آن‌طور كه واكین فونیكس می‌خواهد پیش برود، او برای بازی در دو قسمت بعدی «ژوكر» 50 میلیون دلار دستمزد خواهد گرفت. در این روزهای كرونایی، مدیران شركت برادران وارنر و برادلی كوپر مشغول مذاكره با بازیگر هستند تا قرارداد بازی در دو قسمت دیگر این اكشن سیاه كمیك‌استریپی را امضا كند. كوپر كه یكی از تهیه‌كنندگان نسخه اصلی است، موافقتش با پرداخت رقم پیشنهادی فونیكس را اعلام كرده و حالا نوبت مدیران برادران وارنر است كه پاسخ مثبت به خواسته بازیگر بدهند. البته برای رسانه‌های گروهی مشخص نیست كه فونیكس برای هر دو قسمت دوم و سوم ژوكر 50 میلیون دلار می‌خواهد یا برای هر قسمت چنین دستمزدی را طلب كرده است.
انتشار خبر مذاكرات بازیگر با برادران وارنر حداقل این نكته مهم را مشخص كرد كه قسمت‌های بعدی اكشن موفق و پربیننده تاد فیلیپس دنباله‌هایی خواهد داشت و تماشاگران سینما دوباره فونیكس را در نقش آرتور فلك/ ژوكر خواهند دید. منابع نزدیك به برادران وارنر می‌گویند این دو فیلم طی چهار سال آینده ساخته خواهند شد و هنوز معلوم نیست تاد فیلیپس، كارگردان هر دوی آنها خواهد بود یا نه. البته همین منابع به این نكته مهم اشاره می‌كنند كه همه چیز فعلا در مرحله ابتدایی قرار دارد و هنوز فیلمنامه‌ای هم آماده فیلمبرداری نشده است!
یك منبع كه نخواست نامش فاش شود، به رسانه‌ها چنین گفته است: «البته باید مطمئن بود كه این فیلم‌ها ساخته می‌شوند. مذاكراتی جدی در پشت پرده بین تهیه‌كنندگان فیلم و فونیكس در جریان است. او به‌شدت از خودش برای بازی در این دو فیلم اشتیاق نشان داده است، اما فیلمنامه‌ها باید نوشته شوند. با توجه به میزان دقت و حساسیت فونیكس، می‌توان مطمئن بود كه فیلمنامه‌هایی كه نوشته می‌شوند در حد و اندازه فیلمنامه نسخه اصلی خواهند بود. رقم دستمزدی كه فونیكس درخواست كرده، بالاترین رقم در بین تمام فیلم‌هایی است كه تا به حال بازی كرده است. بعید می‌دانم تهیه‌كنندگان فیلم با رقم درخواستی او مخالفت كنند.»
منتقدان سینمایی كه ژوكر را بسیار دوست داشتند، به گفته‌های سال قبل فیلیپس اشاره می‌كنند كه از عدم احتمال بالای ساخت قسمت دوم فیلم خبر داد. او در مصاحبه‌ای گفته بود: «حتی زمان تولید نسخه اصلی هم ما تحت فشار بودیم كه قسمت‌های بعدی آن را بسازیم. طبیعی است فیلمی با مشخصات ژوكر كه همزمان در سراسر جهان محبوب تماشاگران و منتقدان می‌شود، صاحب قسمت‌های بعدی شود. من و واكین زمان ساخت فیلم، خیلی در این باره صحبت می‌كردیم.» حالا معلوم نیست نظر فیلمساز عوض خواهد شد و آمادگی كارگردانی قسمت‌های بعدی درام اكشن پرفروش خود را قبول می‌كند یا نه.
ژوكر سال قبل اكران عمومی شد و با هزینه تولید 60 میلیون دلاری خود، موفق به فروش جهانی دور از تصور بالای یك میلیارد دلار شد. خود فیلم در رشته‌های مختلف اسكار نامزد دریافت جایزه شد و فونیكس برای بازی در نقش شخصیت بدمن داستان، جایزه اسكار بهترین بازیگر مرد را از آن خود كرد./ هالیوود ریپورتر