فرصت تازه اتحادیه اروپا به لندن

فرصت تازه اتحادیه اروپا به لندن


اتحادیه اروپا می‌گوید حتی اگر دولت بوریس جانسون از لایحه خود -كه طبق نظر این اتحادیه «نقض‌كننده قوانین بین‌الملل» است- صرف‌نظر نكند، مذاكرات تجاری با انگلیس كنار گذاشته نخواهد شد.
به گزارش یورونیوز، ماروس سفكوویچ، معاون رئیس كمیسیون اروپا با مایكل گوو، وزیر دفتر كابینه انگلیس در بروكسل گفت‌و‌گو كرده بود، افزود كه اتحادیه اروپا هرگز از مذاكرات درباره روابط آینده با انگلیس با وجود این كه این كشور در بخش‌هایی از مفاد توافق برگزیت تغییر ایجاد كرده است، خارج نخواهد شد.
این مقام اتحادیه اروپا تاكید كرد كه به او تضمین و اطمینانی داده نشده كه دولت جانسون از این كار عقب‌نشینی خواهد كرد بنابراین او در بررسی به روندهای قانونی در این زمینه عقب‌نشینی نمی‌كند.لایحه بازنگری در برخی مفاد توافق برگزیت كه موافقت اولیه نمایندگان پارلمان انگلیس را دریافت كرده، قرار است در مجلس عوام به تصویب نهایی برسد.
در صورت تایید این لایحه پیشنهادی بوریس جانسون، مذاكرات تجاری این كشور با اتحادیه اروپا دستخوش تغییراتی خواهد شد. این موضوع با مخالفت شدید اتحادیه اروپا روبه‌رو شده است و مهلت این اتحادیه برای تغییر برنامه انگلیس دو روز دیگر به پایان می‌رسد. اتحادیه اروپا تهدید كرده كه با پایان این مهلت، موضوع را به دیوان عدالت اروپا ارجاع خواهد داد.اورزولا فن درلاین، رئیس كمیسیون اروپا پیش از این برنامه تازه دولت جانسون را «نقض حقوق بین‌الملل» توصیف كرده بود.