«شیخ شهیدان» از نظر حاج‌قاسم سلیمانی که بود؟

«شیخ شهیدان» از نظر حاج‌قاسم سلیمانی که بود؟


سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، صبح دیروز با حضور در باغ‌موزه دفاع مقدس به‌صورت ویدئو‌کنفرانسی با خانواده شهید شعبان نصیری از استان البرز دیدار و گفت‌وگو کردند.
شهید نصیری از همرزمان شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود و سپهبد سلیمانی درباره این شهید مبارزه با داعش گفته بود: «شهید نصیری یکی از اولیای خدا بود که در جامعه ما گمنام و مخفی بود. شهید شعبان نصیری به‌عنوان «شیخ شهیدان» شناخته شده است.»
 مدیرکل ایثارگران البرز در بخشی از این ارتباط که ابتدا به دلیل نقص فنی به‌صورت تلفنی بود، گفت: شهید نصیری از بنیانگذاران لشکر عراق و از شهدای شاخص استان البرز است. ایشان در خرداد ۹۶ در موصل به شهادت رسید. شهید نصیری، دو پسر و یک دختر به یادگار گذاشته است.
 در ادامه و پس از برقراری ارتباط تصویری، خانم رحمانی، مادر شهید نصیری در سخنانی کوتاه گفت: بی‌ریا خدمت می‌کرد و بدون چشمداشتی هشت سال در دفاع مقدس خدمت کرد و هرچه رهبر می‌فرمود، لبیک می‌گفت. افتخار می‌کنم که خداوند چنین فرزندی به من عطا کرد و ان‌شاءا... سر سفره امیرالمؤمنین مهمان باشد.
او دوست داشت خدمت کند؛ چه در ایران، چه عراق و چه سوریه. اگر هزار تومان درآمد داشت، ۵۰۰ تومان آن را به مستمندان می‌داد. علی نصیری برادر شهید نصیری هم گفت: شهید نصیری مانند دیگر شهدا، ولایتمدار بود و خلوص‌نیت داشت.
ایشان از بنیانگذاران سپاه کرج بود و از ویژگی‌های بارزش این بود که کارهای سخت را انتخاب می‌کرد، چون معتقد بود کاری که روی زمین مانده است را باید برداشت. هشت سال کامل در دفاع مقدس حضور داشت و پدر، خانواده ایشان را حمایت و سرپرستی می‌کردند.
  وی ادامه داد: عناصر عراقی دلبسته به انقلاب را شناسایی و ساماندهی کردند و در لشکر بدر هدایت کرده شهید ابومهدی المهندس هم از دوستان نزدیک شهید نصیری بود.