نسخه Pdf

 ماموری که شهادتش را پیش‌بینی کرد

 ماموری که شهادتش را پیش‌بینی کرد

ساکنان شهرک غرب هنوز هم آن حادثه خونین مسلحانه را یادشان هست. 31 اردیبهشت ماه امسال شبی است که استوار یکم میلاد خسروی، مامور کلانتری 134 شهرک غرب با گروهی از سارقان رو‌در‌رو و با آنها درگیر شد. سارقان مسلحی که مدت‌ها با اقدامات خرابکارانه خود، خواب را به چشم اهالی حرام کرده بودند. میلاد با آن‌ها درگیر شد و در آن جدال نابرابر به شهادت رسید.
بعد از شهادت او، یکی از مجریان صدا و سیما هم با تاثر و غم زیادی توئیت کرد وگفت او شب شهادت میلاد در شهرک غرب حضور داشت و میلاد درست مقابل چشمان او و اهالی شهرک غرب با سارقان مسلح درگیر شد و روی زمین افتاد.حسن خسروی، پدر شهید از شب حادثه می‌گوید:« بعد از درگیری، آن شب با ما تماس گرفتند وگفتند میلاد با موتور تصادف کرده و چون حالش وخیم است، به بیمارستان بیایید. ما هم رفتیم. وقتی به بیمارستان رسیدم، پلیس‌های زیادی آنجا حضور داشتند و همین باعث شد به موضوع شک کنم که شاید اتفاق بسیار جدی‌تری برای میلاد افتاده است و ما از آن بی‌خبریم. با وضعیتی که از تجمع پلیس‌ها دیدم، به شهید شدن میلاد 
شک کردم، اما چیزی نگفتم. گفتند به خانه‌تان برگردید، خودمان شما را از وضعیت پسرتان باخبرتان می‌کنیم. صبح که شد خودشان تماس گرفتند و گفتند میلاد شهید شده ، اما بنظر خودم پسرم همان شب شهید شده بود.»
میلاد تک پسر خانواده بود. عزیز و دوست داشتنی. از آن پسرهایی بود که عاشق لباس نظامی بود و همین باعث شد لباس نیروی انتظامی به تن‌کند:«عاشق شغلش بود. این عشق او به خدمت، عشق یکی دو روز نبود و از سال‌ها پیش دوست داشت وارد این شغل شود. میلاد فقط عاشق شغلش نبود و برای من و مادرش هم پسر و فرزند خوبی بود. فهم و درک  وشعوری داشت که ما از آن لذت می‌بردیم. به ما خیلی احترام می‌گذاشت و امکان نداشت حرفی بزنیم یا چیزی از او بخواهیم و به ما نه بگوید. عاشق اهل بیت بود و هر موقع می‌گفتیم بیا به حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه یا حضرت شاه عبدالعظیم برویم، استقبال می‌کرد. عاشق کربلا و امام حسین(ع) بود، اما خب تا همین 26 سال، نصیب ما بود و بعد هم در همان لباسی که عاشقش بود، شهید شد.»
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه مراسم تشییع پیکر این شهید با ذکر خاطره‌ای از او گفت:  شهید میلاد، از یک هفته قبل، شهادتش را پیش‌بینی کرده بود.  حتی در  جمع همرزمانش گفته بود بعد از شهادتش او را کجا دفن کنند.