به تماشای ملک سلیمان

شبكه‌های سیما برای روزهای پایانی هفته چه برنامه‌ای دارند؟

به تماشای ملک سلیمان

در آستانه تعطیلات پایان هفته، شبكه‌های مختلف سیما برای مخاطبان خود پخش فیلم‌های سینمایی جذاب و خاطره‌انگیزی را در نظر گرفته است. از جمله فیلم‌های كمدی، ورزشی و در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) فیلم‌هایی با حال و هوای آن روزها را در نظر دارد. در ادامه به زمان و شبكه پخش تعدادی از این فیلم‌ها اشاره می‌كنیم كه می‌خوانید.

بازیكن مصدوم
فیلم «زاپاس» به كارگردانی برزو نیك‌نژاد، پنجشنبه اول آبان ماه ساعت 10 از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
داستان: یك تیم فوتبال متعلق به اهالی شهر رامیان كه در دسته سوم كشور فعالیت داشته به دسته دوم صعود می‌كند. سعید از بازیكنان این تیم است كه در آخرین لحظات بازی آخر دچار مصدومیت تاندون پا می‌شود و سلامتی‌اش به خطر می‌افتد... .
بازیگران: امیر جعفری، ریما رامین‌فر، احمد مهران فر، الناز حبیبی و شبنم مقدمی.




مشاهدات حضرت سلیمان(ع)
فیلم «ملك سلیمان» به كارگردانی شهریار بحرانی، یكشنبه 4آبان ماه ساعت 16 از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.
داستان: قصه از مشاهدات حضرت سلیمان(ع) شروع می‌شود؛ خداوند از طریق آن زمینه‌ای ایجاد می‌كند تا حضرت سلیمان(ع) متوجه ضعف‌های بنیادین حكومت خودش شود. حضرت سلیمان حكیم بودند و به‌واسطه نشانه‌ها درمی‌یابند كه خداوند ملك ایشان را به جسدی بی‌جان و بی‌روح تشبیه می‌كند. ایشان درمی‌یابند كه دلیل نبود این روح چیست و در نتیجه خداوند او را كمك می‌كند تا ملك بی‌بدیل خود را بنا كند و...
بازیگران: امین زندگانی، محمود پاك‌نیت، الهام حمیدی، مهدی فقیه، حسین محجوب، زهرا سعیدی و علیرضا كمالی.



بر سر دوراهی
فیلم «تعبیر خواب» به كارگردانی رضا دادویی، یكشنبه 4آبان ماه ساعت 9 از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.
داستان: ماجرای پلیسی را روایت می‌كند كه در دو راهی انتخابی تعیین‌كننده در زندگی‌اش قرار می‌گیرد. او ‌در جریان یك پرونده سرقت با ‌مشكلات فراوانی دست به گریبان شده و میان دو راهی انجام وظیفه و عمل به قولی كه داده، مانده است. او برای انتخاب، زمان چندانی نداشته و باید یكی را انتخاب كند‌.
بازیگران: شهاب حسینی، حمید ابراهیمی، مهران نائل و رضا آشتیانی.



ترور یك دیپلمات
فیلم «ماتادور» به كارگردانی فرهاد نجفی، پنجشنبه اول آبان ماه ساعت 23 و 15 دقیقه از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.
داستان: در پی سفر یك مقام بلند پایه بلژیكی به ایران جهت انجام كنفرانسی مربوط به انرژی هسته‌ای یك گروه خرابكاری با پرداخت پول زیاد، یك تك‌تیرانداز را اجیر می‌كند تا دیپلمات بلژیكی را در ایران ترور كند و به این ترتیب اوضاع داخلی ایران را متشنج و ناامن جلوه دهد، اما...
بازیگران: پولاد كیمیایی، سام درخشانی، پوریا پورسرخ و شقایق فراهانی. 




سفر به مناطق جنگی
فیلم تلویزیونی «مانده از آسمان» به كارگردانی محمدرضا آهنج، یكشنبه 4 آبان ماه ساعت 17 و 30 دقیقه از شبكه دوی سیما پخش خواهد شد.
قصه: این فیلم روایت‌كننده داستان سه زوج است كه هر یك، به دلایلی قصد سفر به مناطق جنگی، به همراه كاروان راهیان نور را دارند.
بازیگران: پژمان بازغی، ماه‌چهره خلیلی، امیر آقایی و آتنه فقیه‌نصیری.



قتل در عراق
فیلم «در دره خدایان» به كارگردانی پاول هگیس، جمعه 2آبان ماه ساعت 40 دقیقه بامداد از شبكه دوی سیما پخش می‌شود.
قصه: هانك یك ارتشی آمریكایی بازنشسته است، به او خبر می‌دهند كه پسرش در محل خدمت خود حاضر نشده است. او می‌گوید پسرش به عراق اعزام شده است، اما ارتش اعلام می‌كند پسر هانك مدتی است كه از عراق برگشته است. هانك به دنبال او می‌رود و پس از جست‌وجوی فراوان به او می‌گویند جسدی قطعه قطعه شده را پیدا كرده‌اند كه دچار سوختگی شده است و پس از انگشت نگاری معلوم شده جسد پسر هانك دیرفیلد است. هانك همچنان به‌دنبال علت مرگ پسرش است، كارآگاهان به این مظنون هستند كه پسرش مایك در قاچاق مواد مخدر دست داشته است.
بازیگران: وینونا رینگر، تامی لی جونز و چالرز ترون.