عضو جداشده سازمان مجاهدین در «به‌اضافه‌ مستند»

عضو جداشده سازمان مجاهدین در «به‌اضافه‌ مستند»


اولین قسمت از «به‌اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «ادوارد» به كارگردانی محمدباقر شاهین روی آنتن می‌رود.
به گزارش جام‌جم، اولین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به‌اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «ادوارد» به كارگردانی محمدباقر شاهین از شبكه مستند پخش خواهد شد.
مستند «ادوارد» روایتی از زندگی پرفراز و نشیب شخصیتی به نام ادوارد است كه 38 سال از زندگی‌اش را در غربت و اسارت گذرانده است. او سال 1359 یعنی اوایل جنگ ایران و عراق اسیر می‌شود و ۹ سال از عمر خود را در زندان‌‌های عراق سپری می‌كند. او به‌ناگاه به سازمان مجاهدین می‌پیوندد و حدود 12 سال را در اردوگاه اشرف می‌گذراند. ادوارد پس از خروج از سازمان مجاهدین به آلمان می‌رود و آنجا زندگی می‌كند.
در این فیلم مستند داستان زندگی ادوارد و ماجرای رهایی او از دست منافقین روایت می‌شود. او از روزهای تلخی حرف می‌زند كه اسیر تفكر و ایدئولوژی سازمان منافقین بوده و حالا نیز دوری از وطن را تجربه می‌كند. مستند ادوارد پیش از این در جشنواره سینماحقیقت موفق به دریافت جایزه شد و حالا در اولین پخش تلویزیونی به «به‌اضافه مستند» می‌آید.
در این قسمت و پس از پخش مستند، نشست كارشناسی برنامه با حضور جواد موگویی و سرگه بارسقیان برگزار خواهد شد و موضوع این فیلم مستند درباره سازمان مجاهدین خلق مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. این قسمت از برنامه «به‌اضافه مستند» امشب ساعت 20 و 30 دقیقه از شبكه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۷ آبان ساعت ۹ و جمعه ۹آبان ساعت 14 است.
«به‌اضافه مستند» مجموعه برنامه تلویزیونی شبكه مستند است كه به پخش مستندهای دیده‌نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث كارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، كارگردانی محسن كریمیان و تهیه‌كنندگی یاسر فریادرس با دكوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت 20 و 30 دقیقه روی آنتن شبكه مستند می‌رود.